Fylla och alkoholbesvär (2)

Man måste göra det som känns rätt. För mig  kändes det rätt att säga ungefär så här.

Hej X - jag ser att det är något som inte står rätt till. Hur menar du då, säger X? Jag märkte att du var påverkad av något igår. Jag hade tagit några treocomp, som påverkade mig, säger X. Det är möjligt, men du luktade också sprit, fortsätter jag.  Sen försöker jag komma över mot en mer stödjande roll och frågar, om det är  något jag kan göra för att stötta? Sen pratar vi en stund, och nästa gång vi träffas (nästa vecka) fortsätter vi resonera. Det finns ingen anledning för mig att konfrontera vederbörande hårdare, just nu. Jag tror att dom allra flesta ändå vill behålla ansiktet och problem är till för att lösas.

Jag kan inte förmå vdb att ändra beteende, det kan han bara göra själv. Samtalet slutade i alla fall i nån form av ömsesidighet. Fortsättning lär följa.


32959-499

Hemma sent. Ikväll fick vi besked om den större omorganisationen som är på gång. Det finns vinnare och förlorare.  Fortsättning lär följa.

Kommentarer
Postat av: Anki

Så bra att du har gjort det första svåra samtalet!

Postat av: Gunnel

Nu blir jag imponerad...första steget är taget!

2007-03-30 @ 20:46:21
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback