Perssons pack

Rubriksättning är nog en konstform i sig. Detta ordgodis från text-tv idag, ger väl, i alla fall godkänt
  • Nedslagen kvinna rånad.
Media vet vanligtvis det mesta, men att dom har psykoterpeutisk komptens, är en (positiv) överraskning för mig.

Det har varit en solig och fin dag,på pampas i Sundsvall. Inte mycket sensationellt finns att berätta (inget). J1 handlade på torget och kapade åt sig en låda jordgubbar för en tjuga, som jag hämtade med puggen. Det var den enkla delen. Rensningen och syltkokningen var den tyngre, som landade på M. Hon har familjens tålamod och uthållighet - om jag får sammanfatta.
32959-577

När jag lyssnar på Stochkolms kyss med Lars Winnerbäck, kommer stark deja vu känsla, över mig. Och känslan är Perssons pack! Var försvann Per Persson, han som var stommen - tror jag - i packet, med Magnus Lind och Niclas Frisk, som komplement. Fragment från Traste Lindéns kvintett - pockar också på, men från dom kan vi bortse - just nu!

  • Hanna
  • Polkagrisgränd
  • Små, små saker
  • Packets paradmarsch
  • Ner, ner ner
  • Persson hotell
  • Du går aldrig ensam
Det är inte sämre än Winnerbäck (och då pratar vi elitklass) och Hälsingland är landskapernas, landskap. Om det nu är nån - som mot förmodan - inte vet det!

Kommentarer
Postat av: M

Femton liter för fyndpriset 20 kronor. Av dessa kunde 8 liter räddas och användas till sylt och det blev lite saft också.

2007-06-10 @ 11:12:28
Postat av: frktjatlund

När jag ruttnar på jobbet, brukar jag dra igång Winnerbäck och då vet alla att de ska se upp. Det känns så bra att bättra på svårmodet med lite vemod utifrån.

Postat av: Gunnel

Men oj vilka billiga gubbar. Här håller dom sig runt 30 kr för en liter...hm. Men goa är dom :O)

2007-06-10 @ 18:51:53
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Bäste latmask deeet var ett riktigt kap snacka om gubben i lådan fast pluralis.. :/
Så här har det gått för Perssons pack.
Perssons Pack i direktsänd TV!
Perssons Pack gästar TV4:s sommarunderhållning Sommarkrysset. Lördagen den 21 juli kliver Per Persson och hans pack på scenen och river av en låt. Lördag 21/7 alltså och programmet startar kl
20.00.
Detta är hämtat från deras hemsida..
www.perssonspack.com/
Ha det bästast i värmen och hälsa M så gott du kan:)

2007-06-10 @ 20:00:43
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback