Naturaförmån

Plommonträdesskottet är så litet att det inte syns på bild, men likafullt finns det där, framför häcken.

32959-587

Nu är en vit syren planterad på den lilla gräsplätten bredvid den andra gräsplätten, där det förr stod ett plommonträd.

Jag har onekligen gröna fingrar!

32959-588


Det är bra med ett myggnät, eftersom det blir hiskeligt varmt på övre plan i vårt souterrängradhus. Vi har visserligen köpt en mobil kylare, men enklare blir att bo i "kallarplanet", där det är minst ett par tre grader svalare, och det gör vi nu, vilket gör gott när de lagstadgade fyra timmars sömn kan utkrävas - som naturaförmån.

32959-589

Det är lite lugnare på jobbet, ungefär halva styrkan är på semestern och den andra halvan håller ställningarna. Själv har jag gjort mina 8 timmar, utan protest!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag tycker att dina 8 timmar snarare andas tyst protest.

Postat av: SolSkuggan

Ojj såg att ni förgripit er på plommonträdet det var ju sogligt värre.. Var det något fel på det eller.?
Haha apropå souterränghus. Min äldsta syster var en gång gift med en man som byggde hus för att sedan sälja dem. Och en gång ringde en man hem till dom för att fråga om de hade något lämpligt hus för honom. Då svarade min syster att joodå de hade ett väldigt fint sutenörhus som de kunde visa honom..
Ha det bästast nu själva jobbar vi värre än vanligt nu. Det är ju Piteå Summer Games och anläggnngen är knökfull.

2007-06-27 @ 22:36:05
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Gunnel

Men du ... kan man äta syrener :O)

2007-06-28 @ 19:59:46
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback