Morse alfabet

Om en pojke, med Hugh Grant, är en riktigt bra film. I vårt radhusområde, ser jag ibland en pojke som nästan alltid verkar ensam och inte särskilt glad, snarare melankolisk. Det borde man inte vara när man kommer i tonåren, som kan vara tuffa ändå. Det gör lite ont att se!

32959-596

Imorron bär det av till Örnsköldsvik för att träffa J2 och Je, även J1 följer med. Vi ska upp i ottan. Redan klockan tio bär det av norrut. M har bakat, själv har jag betraktat solnedgången över förrådstaket i västerläge!

32959-595

Idag har vi sorterat ut vidoapparaten ur den tekniska hetluften. Den har fyllt sin funktion i många år (vi har haft flera), behövs inte längre. En epok går i graven. Den första VHS-spelaren köpte vi redan 1982, och då var det high tech! Vi tackar för den tid som varit!

32959-593

Vi har småfåglar som flaxar omkring och söker mat på våra domäner! Det tycker vi är kul!

32959-592

Igår kväll var det inget vidare på TV, på dom vanliga kanalerna. På TV9 hittade vi ett avsnitt av en gammal favorit. Inspector Morse, med John Thaw (1942-2002) i huvudrollen och hans oförbätterlige kompanjon Lewis (Kevin Whately), baserad på Colin Dexterns romanfigurer. Nånting känns, när man ser om, det man såg förr, och tyckte om. Men jag vet inte riktigt vad!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Barn och ungdomar ska vara glada och spralliga...men tyvärr är det inte alltid så. Fast kanske han är det i sina vänners lag (för visst måste han väl ha kamrater).
Småfåglar...mmmm....om dom visste till vilken glädje dom är hos många...mig inräknad


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback