Högerspöke

Det här vore ju en mycket bra epilog på min blogg. Plommonträdet, har gått till sista vilan!

Men bloggen får leva ett tag till. Plommonträdet var bortom all räddning, även om det fanns livskraft längre in i stammen, såg vi när vi obducerade.

Midsommar har varit mycket trevlig, med goda vänner, god mat och dryck. Träffade delar av tjocka släkten, mor, syster och bror. Vädret har varit bra, mest sol, dryga 20 grader, inget regn och rusk.

32959-584

J2 kom, såg och segrade och åkte tillbaka till Örnsköldsvik redan igår. J1 och jag har kollat tv-matchen. Gif vann en oväntad, men viktigt seger (2-1) borta mot Örgryte. Nu har vi häng på topplagen i superettan.

Jag läste också Jan Guillos krönika i dagens Aftonbladet. Läs den! Det finns inga rationella skäl att sälja ut de statliga bolagen till amerikanska pensionsfonder. Däremot finns det ideologiska högermotiv. Högern vill ju inte ha någon "stat" egentligen och nu har dom chans att förverkliga sina målsättningar. Jag hoppas inte att dom lyckas! Det behövs en (stalig) motvikt med muskler när kapitalet spänner sina muskler och trycker ner underklassen

Jag jobbar även nästa vecka - bara så ni vet. Eller ska jag bara vara anställd?

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Fortsätt att stämpla in bara, sug ut allt vad du kan. Vad är alternativet för 55+? Idag konstaterade man att det inte var marknadskrafternas el som var billigast. Är jag förvånad?

Postat av: Gunnel

Var du bara anställd...lite skönt att ta ut semestern i förskott. Man liksom går ner för räkning.
Ajaj...inga plommon i år. Visst är det sorgligt när gamla trotjänare har gjort sitt...speciellt om det är en god sort

2007-06-24 @ 20:50:28
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback