Hat och svek

Fredagskvällar, det är fina grejer det, om man har white collar jobb. Om man jobbar i vården eller kör taxi så kanske inte varje fredag är top of the pops direkt.

Eftersom det var lite för lugnt, när M och jag satt ute på den förnämliga uteplatsen på framsidan av vårt oansenliga radhus, klämde jag i med - jag hatar dig, konstpaus frågetecken, för att se om denna provokation kunde ge någon effekt! .Jag hade ju lika gärna kunnat klämt i med - att jag älskar dig, men det är inte mycket till provokation.

Detta frontalangrepp, som - i någon mening - utslungades oprovocerat, möttes med motmedel M, lugnt och förnuftigt:

  • I hate you too, på ren svenska!
Vilken människa! Sen förlät jag henne, för hennes famösa elakhet, och sen tittade vi på House i TV4+

32959-564

Jag kan ju inte tjata om Skagen-ljus hela tiden, men ljuset i sena maj och början av juni är magiskt på tundran, latitud Sundsvall. Den som -mot förmodan - följer min plommonträdsföljetong, blir imponerad, tror jag!

32959-565

Björk kan vara ett underskattat träd och var tog popinkonen från Island vägen (Björk)! Såg henne i en Lars von Trier film för länge sedan, men vad händer nu!

32959-566

Imorron ska altanen oljas in.

Livet är värt att leva även om smörjobben försvinner bort, lika fort som en avlöning. Det som var en formsak i januari, om blott kaos skulle kunna bringas till ordning, och så gjordes, enligt order. Men sen var löftena inte mycket värda när jobben nära köttgytorna skulle fördelas. Nytt läge läge har uppstått.

Tack säger jag - svek är underskattat som smörjmedel i socialt umgänge.

Allt, frånsett jobbet - är tillfredsställande, vilket på byråkratspråk innebär bra!

Ha en fortsatt bra fredagskväll - gott folk, det ska vi ha, J1 dyker upp, som en glad överraskning på kvällskvisten.

Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken dialog du och M har haft!

Postat av: Gunnel

Ni är roliga ni :O)

2007-06-02 @ 17:13:32
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena

DET kallar jag samtal, å på fredagskvällen......
/L

2007-06-02 @ 20:01:25
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback