Blågul

Det har varit en verkligt fin dag idag, soligt och grannt. Jag har inte gjort en skapandes grand mer än gått omkring och suckat (vilket sägs vara bra för välbefinnandet - fán trot).

Mest har jag laddat för danskmatchen, EM-kvalet mot Danmark på Idrottsparken i Köpenhamn, där hade man gärna varit och hurrat och hejat och kanske tagit en gammeldansk och en bajer.

Jag är ingen sann patriot, eller monarkist, gubbkonservativ (säger M - helt felaktigt) men jag kan leva med den svenska flaggan, på nåt sätt har man vant sig, men dannebrogen, är ju fränare, rött och vitt - men vår mesiga blå och gula - får duga ett tag till.

32959-568

M har stått för marktjänsten, hon har även oljat in altanen, under mitt överinseende!

32959-567

Vad mer kan sägas, inget - mer än god kväll gott folk, nu skrider jag mot TV-fåtöljen och den bättre TV:n. M för nöja sig med den mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback