Anbelangandes

Nu funderar vi på vad som ska planteras där plommonträdet stod tidigare. Det finns ett bräckligt skott kvar, men frågan är om det är tillräcklig livskraft. Vi lutar åt att det blir ett nytt plommonförsök, Viktora! Vi sover på saken, innan vi fattar våra förhastade beslut.

32959-586

Tv fåtöljen har fått nytt överdrag, eller snare pläd. Det observante läsaren/betraktaren ser att det finns IKEA- vibbar här och var!

32959-585

Normaldag på jobbet. Inga händelser av vikt finns att rapportera. Jag kom sent och gick tidigt, tyvärr kunde jag inte förlänga lunchen, men jag jobbar med frågan. Kanske kan min realistiska målsättning uppnås redan imorgon. Då kommer jag dessutom tidigare till jobbet eftersom jag samåker med M. Och hon jobbar idogt på i sommarvärmen.

Det är regn i luften, inne är det sommar dvs varmt och kvavt. Nu är också ett myggnät uppsatt runt altandörren, som gör att vi kan få in lite frisk luft, och samtidigt utestänga småkrypen från vår sociala samvaro. .

Anbelangdes är nog Ångermanlandsmål. Nicke Sjödin skriver (skrev) kåserier i Tidningen varje lördag, under denna rubrik.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Ikea-vibbar? Hela mitt hem är en enda stor Kampradhyllning. Inga foton behövs, jag anger bara aktuell katalogsida.

Postat av: Gunnel

Jag tycker Opalen är den godaste sorten...ifall ni vill ha lite tips inför valet

2007-06-26 @ 20:46:05
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Anki

Jag tror att det är riktig svenska. Anbelanga finns iaf med i Norstedts ordbok. Min morbror gick ett steg längre. Han sa: "Vad det anbelangar den beträffenheten ..."

2007-06-26 @ 22:01:42
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback