Tarzan

Igår köpte vi ett nytt plommonträd på handelsträdgården Norell´s i Njurunda, två mil söder om Sundsvall. Det var långa bilköer i båda riktningarna. Vi verkar behöva en trafiksatsning, kanske en bro, eller så räcker det med att bensinpriset höjs till det dubbla! Plommonträdet är av sorten Czar (tidigare felaktigt angivet som Opal). Trädet ska ner i jorden idag, oavsett sort!!!!!

Igår lekte jag även Tarzan (mer än vanligt) och klängde fyra meter upp i luften på tallen som ses till höger i bildens övre kant, för att såga av några grenar, som skymmer solen. Inga incidenter av vikt finns att rapportera. Jag kan väl nämna jag klängde på en stege, i annat fall är det Tarzan i överkant, även för mig!

32959-622

För att hålla mig och mina tankar i styr bevakas jag av fyra Dalahästar, eller så inspirerar dom, kanske en mix!

32959-621

M är och städar hos J1. Jag skulle gärna dragit mitt strå till stacken själv, men tyvärr har jag lite ont i rygger (tror jag)! Nåja - jag får väl pallra mig iväg och göra något lite, om en stund!

Idag är det mulet och 19 grader.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är häftiga dalahästar, har köpt likadana till en måg, kul med lite annorlunda saker tycker jag.

2007-07-17 @ 18:30:04
Postat av: M

Måste kommentera "städningen". Det är en födelsedagspresent som effekturerats. Sonen fyller 30 år i morgon och får en städning av mig. Det gick så pass bra och jag funderar på att ansöka om F-skattsedel och hädanefter försörja mig på att bjuda ut hushållsnära tjänster där uppdragsgivaren får göra avdrag för kostnaden. Men liiite ledbruten är jag.

2007-07-17 @ 19:31:17
Postat av: M

Det är äldste sonen som fyller 30... den yngste är bara barnet ännu, dsv 26... och stökar inte ner ;=)

2007-07-17 @ 19:35:15
Postat av: SolSkuggan

Tack å bock.. Det var precis vad jag ville höra. Ett nytt plommonträd som jag får följa genom årstidernas växlingar precis som förr förhoppningsvis:)
Hästarna såå fina såå. Vem sjutton var det på bloggen som hade en sån däringa blå en.. Hmm var det du kanske en gång som fotade en detalj som vi skulle gissa vad det var..?
Minnet är bra men aningen kort..
4 meter upp i luften på en stege mot en tall utan att trilla ner det kallar jag för en bedrift.
Heja Latis:)
Dessutom ser jag en del härlig läsning i bokhyllan.. 2 versioner av "En filosofs bekännelser" Gustaf Fröding och Freud.. snacka om brett utbud.. Gott så! Fast nu fick jag nackspärr. Har stirrat länge nu med huvudet i vinkel:)
Maken går just förbi och undrar varför jag sitter så konstigt hahahaha..
Hälsa goa M vilken fin present hon har levererat till sonen. Önskar vilt och hett att få en likadan själv.. Här förfaller allt.
Upptäckte just att många av våra perenner har redan blommat över och jag har inte ens hunnit se dem i blom :/

Postat av: Annika

Till M; jag undrade i något inlägg varför du måste städa hos en 30-åring
men att få det som en födelsedagspresent är ju en helt annan sak! Måste vara toppen, för födelsedagsbarnet alltså!
Själv har jag en snart sjuttonårig dotter som jag ska lära hur en storstädning går till nu på semestern! Dvs hennes rum på internatet ska vi städa - så har jag ryggen fri till nästa år, då får hon göra det utan min handledning!

2007-07-31 @ 08:27:58
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback