Matador

Nyplockade jordgubbar från vårt lilla jordgubbsland.

32959-640

Jordgubbslandet

32959-637

Lättja råder. Frukost med film. Rostbiff och potatissallad till lunch. Promenad runt Sticksjön samt smärre inköp på ICA-ettan. Vi lyssnade på personliga coachen Mia Törnbloms sommarprogram idag. Snacka om förenklingar, trams, barnsligheter, konsulttugg och yta. Det var genuint dåligt utan egentligt innehåll och för att straffa mig själv lyssnade jag (och M) på hela programmet. Vi har haft Törnblom på en personlautvecklingsdag och hon var lika kass då!

Måsmamma med unge, på brygga vid Sticksjön.

32959-639

Däremot var gårdagens sommarprogram med skådespelaren Erland Josephsson (f -23) med son (f -63)  överraskande bra, sommarens hittills bästa. Det var kul, eftersom jag innan programmet sa att Josphsson är en osedvanligt tråkig och inåtvänd typ! Och det kanske han också är. Han sa väldigt mycket klokt. Han sade bl.a. att han förr, oftast fick spela introvert, hämmad man och när han i stället, som omväxling, fick en filmroll som psykopat, blommade han upp. Om det är klokt eller inte, vet inte jag, men det ger i alla fall en dimension i hans person och förmåga att uttrycka sig!

Till middag tog vi inkokt lax på tunnbröd, vitt vin (chardonnay), jordgubbar med socker och vispgrädde och sen tittade på vi på Bond (Världen räcker inte till , med Pierce Brosnan) - den är bra. Robert Carlyle (f - 61) spelar skurken, han är alltid bra och i en en stor biroll spelar Robbie Coltrane (f -50), han är väl mest känd för rollen som polispsykologen Cracker.

Brosnans bästa film är f.ö Matador.

Kommentarer
Postat av: Lena

Mina jordgubbar smakar bra. Fast det som är stulet brukar ju smaka beskt och illa... ??
Köpte plantorna på Coop förra våren, scannade så ordentligt in den, betalade notan och gick(åkte) hem. Eftersom jordgubbslandet inte var klart så stod de kvar i pottorna i flera veckor, och helt plötsligt ser jag att det är streckkoder på varje lilla pott?? Ojjsanhoppsan - stöldgods! Tänker på det varje gång jag är där och äter - tänkte på det i morse när jag var där och smaskade.

Postat av: Åsa

Det gläder mig, att det finns fler som tycker att Mia Törnblom är kass!
Snacka om att vara överreklamerad.
Tack latmasken!

2007-07-23 @ 23:17:35
Postat av: SolSkuggan

Egna jordgubbar inte illa alls och så praktiskt och smart ni odlat dem!
Erland Josephsson han håller än trots svår sjukdom heja heja för honom. Lax på tunnbröd helt suveränt. Själv längtar jag helt otroligt till bara en stunds ledighet när vi kan avnjuta en och annan sur liten firre fast det får väl bli i september nån gång:/
Mia ja.. Håhåjavi...Det var hennes material som låg till grund för sista kursen jag blev beordrad att delta i som arbetslös. Personlig utveckling kontra lär känna dig själv jo jag tackar jag..
Helt otroligt nonsens när man redan har allt klart för sig sen hur många åratal tillbaka som helst.
Du gjorde det bra som orkade programmet igenom.
Okey nu vet du hur jag hade det 8 veckor i sträck..
Läs gärna mitt inlägg från den 06.09.13 om du orkar eller ids.
Ha det bäst där vid Sticksjön och hälsa kära M så gott:)

2007-07-23 @ 23:19:23
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback