Kryptonit


Jag vet inte direkt om Stålmannen är något rimligt ideal, i det stora hela. Att ständigt göra gott, kräver nog sin man. I det lilla hushållet tycks vi ha intagit en ansenlig dos kryptonit. Även dag 2 på semestern har gått i lugnets tempo. M har bakat bröd, syster och man kommer imorron. Jag har handlat, tvättat och stekt biffar till middag, ungefär så.
32959-607

Jag fick en utmaning av Soldalen, som undrar vilka tre föremål (inte personer) som är viktiga för mig. Det är en skenbart enkel fråga, efter visst övervägande kommer jag fram till följande tre (fyra - eftersom jag inte kan följa anvisningar) i en krissituation:

  • Mappen med negativen och försäkringsbreven
  • Mobiltelefonen
  • Plånboken med kontokorten
  • Nycklar till huset, bilen, garaget
I vardagslivet, när allt rullar på som det ska, väljer jag följande:
  • PC.n
  • Tv-fåtöljen
  • Kartboken
  • Puggen Uffe (Peugeot 406, 2.2 liter, -03)
Jag skickar utmaningen vidare till Inga M, Gunnel och Lena.

Kommentarer
Postat av: soldalen

Där ser man ibland kan det väl vara bra att man inte följer anvisningar, de är inte alltid de bästa *skrattar*, brottet är ursäktat själv tänkte jag mig inte ens in i ett kristillfälle..
Det skulle vara sol idag men..icke än
Hälsa M
Kram/IKA

Postat av: Gunnel

Svar finns hos mig....tänkte först fotografera...men nej...det får räcka med ord.

2007-07-11 @ 21:12:51
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena

Hemma. Utmaningen antagen. Funderar. Funderar mera.

2007-07-18 @ 22:02:40
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Petra

Kolla gärna in mitt klipp om kryptonitet. :)

2008-05-01 @ 22:25:37
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback