Kemtvätt med förhinder

Imorse gav jag mig i kast med gräsklippning av gemensamma gräsytor. Varje huslänga (minst tre lägenheter/radhus) i bostadsrättsföreningen har ett skötselområdet. Jag klippte det jag skulle samt hos grannen som är borta. Det tog cirka 1 timme och det är bra motion eftersom det bl.a. är två rejäla slänter och jag har knappast fysionomi som fjällkorna!

32959-629

Sen gjorde vi en repa på stan. Jag skulle lämna in min stiliga kavaj, med många blanka knappar, för kemtvätt. M tycker den är fjollig, säkert är hon bara avundsjuk över prakten! Den drar ju onekligen kvinnornas blickar till sig, det varken kan jag, eller vill jag - förneka!

Semestertider råder, som bekant och tvätten har tyvärr stängt på fredagar, vilket kom som en delvis överraskning. Min första tanke var att kemtvätten var nedlagd. Ingen normal människa, tänkte jag, lämnar väl in kläder för kemtvätt - nuförtiden, mer än jag! Facit - inte nedlagd - nytt försök får göras till veckan.

32959-630

Sen avrundade vi med pizza till tidig middag Hawaii med salami, nykomponerad för dagen, lättöl och sallad. M och jag brukar dela en normalstor, så det är inte så fett, som det låter. Gott var det i alla fall.

32959-628

Det är bra på väg att klarna upp. Det har varit mest mulet idag och nästan 20 grader, dock bara 12 imorse vid halvåtta. Vi hoppas på bättre väder, med tanke på släktträffen imorron. 30 pers. kommer och ska vi samas inomhus lär det bli stökigt.

Ha en trevlig fredagskväll - tappra, modiga och begåvade läsare.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas, att ni får en trevlig lördag utan regn!

2007-07-20 @ 19:07:55
Postat av: L

det är en sällsynt usel kavajbild, de blanka knapparna, hela poängen med bilden, syns ju inte, det är tre knappar (enkelknappar) och sen är det fyra på respektive ärm - jävligt fränt!

Postat av: Gunnel

Jag håller tummarna för att ni får bra väder så ni kan vara utomhus.
Vadå fjollig kavaj...tycker den ser fin ut. Tack ... du påminde att grabbens kostym (kavajen) ska in på tvätt också.

2007-07-20 @ 19:44:54
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: M

Jaja, på bild är den väl dräglig...men i verkligheten låter knapparna på ärmarna som SKALLERORMAR när Latmask hoverar och fäktar med armarna.

2007-07-20 @ 20:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback