Fotbollsänka

Semester, en lätt overklighetskänsla utbreder sig. Fyra obrukade veckor, det  känns bra. Vi börjar lördagen med regn, men det är inte skyfall och regn behövs också. Vi har haft fint sommarväder flera veckor.

32959-604

Blomma i makro.

32959-603

Dom små regndropparna syns på bladen.

32959-602

Vi väntar gäster, våra vänner, sedan många år K och EB är på ingång vid två. K och jag ska gå och titta på fotboll, klockan fyra. Då Gifflarna möter Ljungskile, som blir ytterligare en svår match, en besvärlig nöt att knäcka. M och EB får vara fotbollsänkor, några timmar, kul för dom! Hehehehehehe!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Dom kommer att ha jättekul. Mycket prat och fnitter...så brukar det bli. Ha en skön semester trots att du bara har fyra veckor :O)
usch nu var jag elak

Postat av: Anonym

På tal om semester, nu drar vi söderut - efter att "gruvat" oss i tre veckor (vilket betyder att sambon haft tre veckor redan!) fast, vi inväntade ju Rapsodin. Nu packas det som bäst i bil och husvagn. Mot hembygden, med besök i Ragunda på lördan med fribiljetter till Vridläktar-teatern. Sen tillbaka till hembyn och kyrkobesök på söndag. Konfirmationsjubileum. 40 år? Därimellan, grillfest vid älvens stand för barn och barnbarn, besök hos den förvirrade fadern. Middag med mina två
"tjejer"/bästisar från skolan blir det också för min del, vilket betyder att skjuts från campinglägret in till "huvudstaden" är beställd - sambon servar festande "fru"...
Annars, så gick det ju bra för Gifflarna idag å? Hörde inte på på slutet men....
Jo, sen, när konfirmanderna träffats och kontaterat att "fy attan va gamla alla andra blivit" så drar vi österut mot dina trakter, besök hos dotter, måg och barnbarn, litet besök på IKEA, kanske besök på Holmö Brygga?..... Sen - hem till verkligheten...
/Lena

2007-07-07 @ 19:12:16
Postat av: Lena skrev förra inlägget!

Ha´de´

2007-07-07 @ 22:34:13
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Anki

Ha det gott i regnet!

2007-07-08 @ 12:42:30
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Idag är det täckjacksväder här förresten det har det varit sen i fredags.. Fy för den lede..
Hur gick det för gifflarna då håller de måttet..?

2007-07-08 @ 22:17:57
Postat av: Soldalen

Nu tassar jag in efter mor min ser jag..fast jag har skrivit tidigare..det inlägget har ramlat bort..hrm..Semester, låter underbart. Hoppas att ni får det skönt och bra väder.
Regnet ska försvinna efter helgen påstås det men men ..
Hälsa M så gott och ge henne en x-tra kram från mig och pojkarna, de gillar tjejer i alla åldrar och är givmilda med kramar.
Skickar en kylig-men-varm-semester-kram till ER båda
/IKA

2007-07-08 @ 22:50:33
URL: http://soldalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback