Fattigsemester

Vi har en skön semester, lite ovanlig, men ändå viktig på flera sätt. Vi (jag och M) var båda rätt slutkörda när vi äntligen kunde stämpla ut för fyra veckors semesterledighet. Energireservtankarna var nog inkopplade - tror jag!

Vår ursprungliga fundering var att ta bilen ner till Skåne, Österlen och känna in Piraten och Mankells miljöer. Tyvärr regnade den tanken bort!

Vi genomför en s.k. fattigsemester (enligt LO), genom att vi är mest på hemmaplan. För oss är det tvärtom, vi gillar att vara hemma och väljer själva! Vi kan åka vart vi vill - men det får vi ta ställning till senare.

32959-627

Vi pysslar i stället på hemmaplan och gör det lilla i det stora. Dagarna går fort, film ska tittas på, promenad ska genomföras runt sjön, Birsta city ska besökas, hår ska klippas, systemet ska besökas (mindre för egen del - tyvärr), planer och andra arrangemang ska läggas upp för släktträff (på lördag). Såväl J1 som J2 med fästmöar ska med! Inget gläder oss mer.

Även andra uppvaktningar ska göras. Sen ska vi också vila mellan ansträngningarna. Så kan det gå - om inte haspen är på!

Kommentarer
Postat av: Åsa norling

Semester, det är väl att ta dagen som den kommer, vill man inte resa bort så är det mest avkopplande att bara vara hemma.
Det att slippa alla "måsten", bara det är ju semester.

2007-07-19 @ 21:34:48
Postat av: Lena

KAN det vara åldern? När Älskade sambon och jag kom ut på altanen i morse så konstaterade vi att för varje gång vi åker nånstans, desto underbarare är det att komma hem! Vi riktigt NJUTER av att vara HEMMA.... å då ska man betänka att när vi, som vi nyss gjorde åkte "hem", så är det med glädje men inget går upp mot att få komma HEM till lilla hemmet! Ojj nu pockar sambon på.... (näänä, inge häftigare än att jag ska tala om vart han ska lyfta kartongerna jag ville ha flyttade! Synd - "fniss" )
Hörsas...
/Lena

Postat av: Gunnel

Låter som en alldeles förtträfflig semester. Det är på samma sätt som vi firar. Tar dagen som den kommer...men guben tycker annat. Men det är jag som har semester och det är jag som vill koppla av. Egoist...ja..ibland. Han är ju alltid ledig :O)

2007-07-20 @ 19:43:20
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback