Dollarturist

Idag har vi flyttat om lite grand i trädgårdstäppan. Det var fort gjort. M har bakat bullar. Sen har vi mest suttit och häckat på baksidan (altansidan) och pratat, lyssnat på radio (sommar, det var en klämtjäck kvinna - Lena Nevander Friström, socionom och leg, psykoterapeut som hade svar på allt i livets harmoni och virrvarr - imponerande), och löst sudoku! Kring 20 grader idag, perfekt sommarväder!

Vi är fortfarande i valet och kvalet om vi ska åka en sväng med bilen. Det är regnigt söderöver. och det är ju så härligt att vara hemma! Den 21 juli är det släktmöte, och då är vi också med, naturligtvis och även "gossarna" hoppas jag!

32959-611

Blommor för hela slanten.

32959-610

Ännu mer växter!

32959-609

Jag brukar kolla valutasidorna på text-svtv (230). Första gången jag var i USA (1995) kostade 1 dollar 6,67 kr. Året efter var den 1 krona dyrare. Det kommer jag ihåg - av någon outgrundlig anledning, annat väsentligt kan jag glömma hur lätt som helst. Sen har dollarkursen var uppe på över 11 kronor, jag kommer inte ihåg om den passerade 12 kronor. Men just idag kostar 1 dollar - 6,64 kronor. Alltså som 1995. Så kan det gå om inte haspen är på. Det är dyrt att kriga!.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Så trevligt och ombonat ni har det och vilka fina blomster eloge till M. Den sista kan det vara en plymspirea..? Släntrar över frågan till M tror jag.. För herrn äger nog inte kunskapen om perennens namn:/
Här blev det inga blomster i sommar bara det som redan finns och blommar och gräsmattan är bara klippt 2 gånger än:/ Vi märker ut oss på alla sätt och vis.
Visst är det härligt att njuta sin semester hemmavid. Fast nån dag borta är inte heller dumt. Men jag är sån att jag vill gärna ha 1 vecka kvar av semestern när jag kommer hem. Har lite svårt att landa en lördag och börja jobbet måndan..
Jo det kostar kulor att ligga i krig.
Må så gott och sköt om er.
Kram till er båda:)

Postat av: M

Jomenvisst är det en plymspirea och bakom den en djävulsspirea. Spireorna är ett tåligt släkte, annat är det med lupinerna och stor-vallmo som jag aldrig får att rota sig trots tappra försök.
Fortsatt trevlig sommar på er alla bloggare/bloggläsare.

2007-07-13 @ 15:35:41
Postat av: Gunnel

Ni har en liten oas hemma hos er. Inte behöver man ut och slösa bort en massa pengar på bensin då inte :O)
Ta en cykeltur och passa på och njut av det vackra vädret. Här är det varmt men ack så mulet.

2007-07-13 @ 15:40:54
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback