Ångermanälven

Ångermanälven är rätt så pampig, på sina ställen, tycker jag.

Det blev inte månsken över Ångermanälven igår, i vart fall inte för oss. Däremot var det lagom med sol och sommarkänsla. Vi blev totalt 34 personer. Demografiskt var det tjock midja, inte så många äldre, bara två över 65, varav mamma var en. Hon hade skaplig form. Det var 5 barn under 10. En generationsväxling tycks ändå på gång, eftersom det är många i åldern 20-30, som tar (rättmätig) plats i släktkretsens innersta kärna och givetvis är J1 och J2 givna i det sammanhanget.

Vi hade kul och vi är verkligt lyckligt lottade som inte har några uppslitande konflikter om stort och smått, som förstör möjligheterna att kunna umgås och ha det trevligt!
32959-634

En nytagen bild över Sticksjön - och som bekant skriver jag vanligtvis texten före bilden. Ofta gör man tvärtemot!

32959-633

En nyfödd gräsand på grönbete. Kanadagässen verkar ha hitat nya boplatser i år. Bara två exemplar syntes runt sjön, och det är ju bra.

32959-632

En albino hittar vi också bland vadarna. Jag är inte säker på att det är en gräsand!

32959-631

Vi har mest slappat idag, vi har i alla fall mäktat med en promenad runt Sticksjön. Sen har vi mest tagit det lugnt.

Gif förlorade mot Åtvidaberg med klara 3-1. Det blir en hård fotbollshöst - i vanlig ordning

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ångermanälven var vår följeslagare eller om det var tvärt om, .... nu ska jag börja från början. Vi hade tänkt åka Ångermanälven uppifrån och ner på semesterresan söderut, eftersom den älvsträckningen var oåkt. Vid närmare eftertanke och syn av resplanerna blev det halva ner och andra halvan upp?? Vackert.
Fast upp, från Timrå såg man inte mycket av älven, dessutom var vi trötta och orkade inte åka "turistvägen" ....
Släktträffar tycker jag låter mysigt, önskar jag hade nån form av släkt att sammanträffa med.
/L

2007-07-23 @ 09:00:06
Postat av: frktjatlund

Fina bilder! Själv gillar jag att ha texten brevid bilden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback