Softa med förhinder?

Får jag bjuda herrskapet på en smula kvällsrodnad. Inte så illa!

Idag är det onsdag och jag har varit fullt sysselsatt med att göra ingenting, eller snarare väldigt lite, med långa raster mellan det lilla som gjorts. Det funkar det med!

Först skickade jag iväg M till jobbet och dessförinnan hade hon släng till mig te, smörgås och fil (ändamålsenligt porslin användes), som jag kunde intaga i sängen. Jag läste tidningen ordentligt och kollade nyheterna i stats-tvn:n och tv4. Jag masade mig upp vid nio för att ringa två samtal, sen skrev jag fyra kortare mail, skickade dom, sen slog jag av arbetsdatorn.

Sen satt jag en dryg timme och kollade efter film, det är mest pirate bay och sen väger jag av med betygen från imdb och  slutligen ser jag efter om det finns text (undertexter). Som alla säkert förstår laddar jag aldrig ner nåt, det får man väl inte - men man vill ändå på något sätt, vara on the edge!

Sen har jag städat en av toaletterna. Min filosofi är att det ska se rent ut, gillar mao att fusksstäda. M gillar när det är rent (och då ser det vanligtvis rent ut också) - men det är en helt annan historia!

Sen har jag tagit en promenad på en timme. lyssnat på en talbok (Gangsters av Klas Östergren) - Jag undrar om detta funkar för mig, det verkar rörigt. Reine Brynolfsson läser. Det blev gulasch till middag, den blev stark - och skapligt god. J1 kom på middag.

32959-400

M kollar på Fredriks Lindströms, Världens modernaste land, jag ska se reprisen, men programserien är tråkig, inte ett fiasko,  men formen är för trälig, det lyfter inte, det blir roligare och mer spänst i programmet när Lindström är ute  på landet och träffar krutgubbar och krutgummor, som låter oss ta del av deras tungomål! Det brukar bli stor TV då!

Om man har anlag för depression  (oförlöst vrede?)  - jag tror inte jag tillhör högriskgruppen, men man vet ju aldrig  -  blir man bekymrad när man  tar del av nyhetsflödet. Bush, USA och det fullkomligt sanslösa  Irak-kriget behöver man ju inte säga nåt om.  Ungdomar i Sverige har det förhållandevis bra materiellt men  den psykiska ohälsan accellererar  ändå. Klassklyftorna ökar stadigt sen 1980-talet (mycket mindre uttalad då) och ungdomarna jämför sig med varandra, vilket skapar ångest. Storstollen Leijonborg, vill vingklippa public service och skapa statskontrollerad media, han verkar missnöjd över granskningen av folkpartiets famösa dataintrång. Det är surt sa räven, säger jag - om Lejonborg. Slutligen ska FRA (Försvarets Radioanstalt) kontrollera datakommunikation, mejl och annat från utlandet. Den totalitära staten tränger sig på, den personliga integriteten är på väg att helt försvinna, kanske har den aldrig funnits!

Det är dags för te och en kvällsmacka, min hals känns rosslig, jag förlåter den aldrig om den ska trassla med halsont/halsfluss när jag ska softa - så det så!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Åja...det var väl en hel del du hunnit med idag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback