softa frågor

Den här utmaningen har jag fått från Solskuggan - men eftersom jag har fullt sjå med att softa (trots värkande hals, jävla skit) måste jag avstå från att utmana! Kriarättat idag (26/1) samt några kompletteringar. Ytterligare några korrigeraringar 27/1.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

När jag  snart vant mig vid blev det än mer plågsamt. (Gangsters av Klas Östergren).

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Min arbets laptop Dell D 600, jag når även den beiga telefon av märket Respons
. På tal om nåt helt annat, orange i bestämd form skrivs orangea (tror jag). Språket är en thriller och delvis oförutsägbart!

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Morgonnyheterna 08.30 på tv4.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är

16.54.. Rätt tid 17.03 (det blir sån tidsanarki när man softar)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Tystnad, M hostade nyss av slaget högfärdshosta. 

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Vid lunchtid tog jag en promenad på nästan en timme i det härliga, men för dagen gråa vintervädret, tio grader kall, svag vind, ingen sol.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Matriset (basmati) som är på kokning.

8. Vad har du på dig?

Svarta jeans  svarta strumpor vit t-shirt, vita kallingar med Y-front (utan gylf) och svart tröja.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Inga drömmar.


10. När skrattade du senast?

När jag kollade TV igår, kommer inte riktigt ihåg.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Två affischer i ram, en Leonardo da Vinci och en föreställande ett skepp, liknande Vasa!


12. Har du sett något konstigt på sistone?

Kan inte komma på nåt, möjligen när jag tittar mig i spegeln.


13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Helt okej, man tänker nog inte så mycket på vad man gör och inte gör i vanliga fall, man gör eller inte gör

14. Vilken var den senaste filmen du såg?

Bomerang  med Mikael Persbrandt för över ett år sedan. Svaret har därefter, efter påpekanden, reviderats till Bang Bang Orangutang. Rätt ska vara rätt!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Inte mycket, ge till barnen och jobba mindre, resa mer, och lyfta ögonlocken!


16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Har nog inga större hemligheter, kanske nån, men berättar jag inte här. Vad som kan beteckns som underligt är vårt att säga, där finns det nog en del att hämta, men man vill ju inte skrämma bort läsarna från bloggen - om jag säger så!

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Den måste jag passa på, den är svår. Rätt kan lätt bli fel.

18. Tycker du om att dansa?

Javisst på personalfesten en gång om året, jag kan fem buggturer, tror jag!

19. George Bush?

Verkan vara en kul typ - men mycket dålig, rent utav usel, kanske den sämsta amerikanska presidenten någonsin, och då tävlar han med en sådan klippa som Richard Millhouse Nixon. 


20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Om vi fått en flicka skulle hon hetat Johanna, om det blivit grabb tre hade han fått namnet J3.


22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Inte på heltid, men en längre period, kring den fagra månaden november kanske skulle fungera.


23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Jag kommer nog på andra sidan - men om, då skulle jag säga, att jag gjort så gott jag kunnat


24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?


Måsta passa - softar ju...................


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Det här gick ju galant. Promenad på nästan 1 timme, fy farao där ligger jag i lä. Spegeln.. Ja humor och självironi har du verkligen det uppskattar jag till fullo:)
Bush ja.. kan han månne vara släkt med dåren Chirac, alla tecken pekar på det.
Må så gott softare, hoppas halsen klarar sig. Ta en whisky vet ja:)
LTC och hälsa M

Postat av: KungLigg

Kan det möjligen ha varit Bang Bang Orangutang du såg på bio senast? :)

2007-01-26 @ 21:27:43
URL: http://kungligg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback