Non violence

Idag har jag jobbat halv dag. Mina softa-dagar eroderar i snabb takt. Jag skulle dragit mig undan, utan mål och mening och definitivt utan mobil, men jag kan inte skylla på nån annan, än mig själv.

Den halva ledig dagen har i alla fall varit bra. Det är blidväder igen, ett par minus, kanske två. Promenad har förekommit. Jag gick och mötte M, som med spänstiga steg gick från sitt  jobb i Sundsvalls centrala västra delar.  Vi möttes i backen halvvägs mellan jobbet och hemmet. Det tar ungefär 35-40 minuter att gå från där vi bor, till centrum.

Vi har ätit blodpudding och fläsk till middag. Även J1 kom för ett skrovmål.

32959-405

Lite impad blir man av Carl-Fredrik Reuterswärds konstverk, en pikkadoll, som är placerad utanför FN-skrapan i New York (City) - tror jag. Den ska kollas in, på ort och ställe, inom kort!

Non Violence - kan det sägas tydligare!

Den svenska konstnären Carl-Fredrik Reuterswärd föddes 1934, och jag vet inte särskilt mycket om honom, nästan inget, men visst har han även gjort andra "omöjliga figurer"?

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Sådana där pins såldes på Mässingsbruket här i samhället när barnen var små. Inhandlade 4 stycken då jag tyckte dom var fina och hade ett budskap.

Postat av: Gunnel

Sådana där såldes som pins, fast då storleken mindre, här på mässingsbruket när barnen var små. Jag köpte några stycken för budskapet är bra

2007-01-29 @ 22:10:54
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback