Vegetariskt

Kaktusar är intressanta blommar, dom är vassa på något sätt, i vart fall några av dom!

32959-416

Normaldag på jobbet. Lunchen avåts på Åhlèns (mitt i stan). Jag testade den vegetariska buffén, som visade sig vara ett bra val, det var gott. Där träffade jag också på en fd arbetskompis (KT) som bytte inriktning ifjol och som satt och smörjde kråset  med ytterligare en person, MaMo som ingick i vårt team kring 93/94, men sen lämnade för andra uppgifter.

Typ myggfritt idag - minus 16 grader. Fast det var varmare imorse, då var det bara 15.

32959-415

I köket på Åhléns huserade NNä, en kompis till J1 och J2, som ligger på plus eftersom han en kväll, opåkallat erbjöd sig att skjutsa hem J2  när han blivit dålig och även tidigare skjutsat hem J2 dåvarande flickvän MaLi som också blivit sjuk, fast det var på dan det.  Det är sådana kompisar man ska ha. Den sortens hjälpsamhet gillar jag skarpt.

Världen känns onekligen mindre nu än förr - i vart fall om man (som jag) sätter Sundsvall centralt på världskartan!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Här har vi i alla fall runt -10. Snön gnistrar och jag njuter. Hundarna tar sig fram som tre-bentingar. Kaktusfrukter är goda...

Postat av: Anki

Jag vet inte om jag hängde med i svängarna! Var det vegetariskt eller kannibaliskt? "På den vegetariska buffén träffade du en kompis". "Han smörjde kråset med en annan person". ???

2007-02-06 @ 20:48:11
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Latmasken

svindlande och intressant tanke om kannibalismen, jag avböjer kommentarer och avstår tillrättalägganden och låter syftningsfelen (mina) stå på egna köttätande ben!

2007-02-06 @ 22:17:33
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Anonym

svindlande och intressant tanke om kannibalismen, jag avböjer kommentarer och avstår tillrättalägganden och låter syftningsfelen (mina) stå på egna köttätande ben!

2007-02-06 @ 22:21:55
Postat av: M

Det överraskande är inte att fd arbetskamraten verkar ovanligt glupsk som smörjer kråset på ytterligare en person, utan att man kan, om man tittar noga, se att kaktusen har minst två blommor på gång, trots den kalla och solfattiga årstiden. Blomämnena är de där pälsliknande tofsarna högst upp. :=)

2007-02-07 @ 09:26:27
Postat av: Inga M

Kaktusar samlade jag på i tonåren. Hade massor. Jag undrar om den på bilden kan vara en prakfull Cereus? De platta var Opuntia kommer jag ihåg, och de hade små taggar som fastnade. Mammilaria var de där små taggulliga. Herregud varför minns man så mycket som är totalt onödigt!!??

2007-02-08 @ 13:01:31
Postat av: M

Jag har googlat på EchinoCereus och tycker några liknar min kaktus, men inte helt.
Min ynglar av sig små runda kaktusar hela tiden som dessutom utvecklar rötter medan de sitter och väntar på att ramla ner. Blommorna blir som små assietter i omfång.
Jag har sökt bland otaliga kaktusfoton på nätet men inte hittat någon som passar exakt. Det finns ju så fruktansvärt många sorter inom varje "grupp". Vore kul att veta vad den heter. :=)

2007-02-08 @ 20:20:42
Postat av: Inga M

När Du söker så ta med i beräkningen att kaktusar kan vara runda som små bäbisar men sedan bli högresta o avlånga.

2007-02-08 @ 22:00:10
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback