Kreativt landskap

Bistra 22,9 grader imorse. Det känns nästan exotiskt, så norrlänning - av födsel och ohejdad vana - jag är.

32959-439

Jag inser att jag är lyckligt lottad. Under många år, över tio, har jag arbetat med kompetenta och trevliga personer, definitivt inga surkartar, väldigt olika individer, men kompatibla. Vi har varit ett kärngäng på 5-10 personer. 2006 kom en organisationsförändring och den andra nu 2007. Nu har  nya arbetsgrupper  bildats, och det kommer också att bli bra, men kanske på ett annat sätt.

Jag inser i alla fall att jag är lyckligt lottad. Det är inte givet att man ska trivas på jobbet, men det har jag som regel alltid gjort.

32959-438

Jag skäller visserligen som fán på management- och organisationskonsulter rent allmänt, och det backar jag inte en mm på - men man kan trivas på jobbet ändå, i den lilla världen.

En nygammal erfarenhet är att sitta i kontorslandskap, det funkar det med!  Huruvida det är ett kreativt landskap för oss som brinner för jobbet, när vi tränger in i processerna, styrkorten (balanced scorecard, för er som gillar den engelska varianten bättre)  och fokusområdena med ryggsäckar, låter jag vara osagt (obs ironi)!

Hej svejs, så länge - i vinterkylan.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vi hade hela 16 grader. Det är mycket för att vara i våra trakter...och jag njuter.
Om det är nu du far....så ha det så himla bra!!

Postat av: frktjatlund

Fy fasen, vilket ordbajseri du får stå ut med. Och så kontorslandskap på köpet. Jag ryyser!

2007-02-21 @ 22:34:08
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback