Begravning

Idag har det varit begravning efter kollegan, och det var påfrestande, ännu värre för de anhöriga. Prästen lyckades ändå balansera sorg  och saknad med  det hopp som ändå finns, livet går vidare.

När jag kom hem, la jag mig på soffan och somnade direkt.
32959-440
De nya ceremoniella orden har ändrats och dom lyder ungefär så här.
  • Av jord har du kommit och jord skall du åter bli
Själv föredrar jag, de gamla orden.
  • Av jord är du kommen och (till) jord skall du åter varda, (1 Moseb. 3:19 och skapelseberättelsen i Moseb. 2:7)
Ack ja, varför ska man ändra på allting!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Begravningar är påfrestande och ju yngre person som fallit bort ju tyngre. Nu menar jag inte att gamla inget värde har, men det är på något vis mer förståeligt.
Håller fullkomligt med dig i att de gamla orden var så mycket bättre. Mera tröst och styrka i dem på nåt vis.
Är det imorrn du åker..?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback