Bär- eller släpbar

M sov på nedre botten i natt, in splendid isolation. Hosta, snuva och ont i halsen väcker inga ädla känslor, och varje möjlig  timmes sömn, ses som helt nödvändig, och missad som brott mot de mänskliga rättigheterna!

Vid pass halvnio (vilket är uppvaknande ungefär två timmar senare än vanligt för M:s del) måste jag smyga ner för att kolla om hon överlevt natten. Det hade hon, men hon sov fortfarande den oskuldsfulles ljuva sömn, och särskilt  glad för den ofrivilliga väckningen blev  hon knappast. Vid lunchtid hade den äktenskapliga relationen normaliserats.

32959-411

Idag är det tre veckor innan vi ska åka. J1 har försökt skrämma igång en gammal Acer, med nästan inget ramminne eller hårddisk. Däremot är den bärbar (den väger endast kring 1,6 kg). Många s.k. bärbara - om dom väger över 3,5 kg  -  är snarare släpbara än bärbara.

Det kan vara bra att ha en laptop med, för säkerhets skull,  dels för lagring av bilder och dels för att ge livstecken ifrån oss.  Jag är inte säker på om vi får igång XP överhuvudtaget. J1 gör i alla fall det som är möjligt.

Blidvädret fortsätter, kring fyra plus vid lunchtid. Nötstek till middag,  och snart är det schlager för hela slanten från Jönköping.

Kommentarer
Postat av: KungLigg

Hur fick din in nyckelordet Peugeot i det här sammanhanget? Verkar som XP funkar, långsamt men fungerande.

Postat av: SolDalen

Usch och fy, hoppas att M snart får tillbaka sin vanliga form, det kan jag ju förstå att den äktenskapliga relationen fick sig en törn.

Det låter som om det ska bli en intressan resa..jag personligen är inte alls intresserad av det nutida USA, men däremot den gamla historien och då speciellt den inhemska befolkningen, indianerna, prärie/slätt indianerna..de har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. När jag var liten och lekte cowboy och indianer med grann pojkarna var jag hellre indian..

Hoppas att datorn blir brukbar, vill ju gärna ha ett livstecken från resan.

Ge M en extra kram från mig och gossarna

Tjingeling/IKA

2007-02-04 @ 10:41:14
URL: http://soldalen.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback