Tjälknöl

I hastigheten igår, glömde jag sådana stjärnor, som t.ex. Brad Pitt, Edward Norton, Gary Oldman, Steve Buscemi, Kathy Bates, Mercedes Ruehl och Olympia Dukakis. Förlåt!

Plommonträdet ser frostigt ut, två dagar för julafton.

image856

Det doftar härlig mat, i hela huset. I ugnen skapar vi, i meningen M, en tjälknöl, som snart är klar. Det saknas 4 grader till 75. Tjälknöl är mat för män, och modiga kvinnor. Kokt potatis, rönnbärsgelé och svampsås rekommenderas.

image857

Under våra städinstallationer (där jag vill att det ska se rent ut, och M vill att det ska vara rent ) brukar vi ibland sätta på lite juste musik. Dagens städentusiast var mr himself, Elvis Presley, en av dom stora, död i augusti 1977. Den inre läsekretsen vet ju att jag varit på Graceland, strax söder om Memphis (Tn). Det säger jag bara för att verka märkvärdig, men kul var det!

Om jag får nämna några bra Elvis-låtar, utan inbördes rangordning, skulle det bli följande:
  • Suspicious minds
  • Burning love
  • Don´t be cruel
  • Always on my mind
  • Devil in disguise
  • In the ghetto
  • Suspicion
  • Return to sender
  • Can´t help falling in love
Så mainstream är jag. Sköt om sig, i julstöket!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Den rätten är inte illa....fasiken vad längesen det var jag gjorde en. Tack för tipset!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback