Tända på

Idag är det första advent. Med tändstickan i högsta hugg, frågar jag M om vi ska vara normala! Eftersom hon drar på svaret, tolkar jag tystnaden som - att vi ska göra som vi brukar, det vill säga tänder ljusen som Bill, Bull och Måns. Vi fick inspiration för många år sedan, när Pelle Svanslös gick som julkalender på TV. Det har jag säker berättat tidigare. J1 och J2 var inte helt förtjusta i stolligheterna.

Måns är mycket roligare, än mesiga Pelle. Bill med kompis Bull är intellektuella giganter.

image829

Idag är det varmare, kring tre plus under dagen, vilket gör att snön inte längre är så vit och fin, och den har också rasat ner från grenarna.

image830

Det snöade rejält igår kväll.

image831

M har bakat lussebullar och kokat knäck. J1 och I är här och J2 är i Örnsköldsvik, städar och har det bra, enligt nyss genomfört telefonsamtal.

Kommentarer
Postat av: KungLigg

Hej Latmask. Tänkte bara leverera lite möjliga uppgraderingsförslag till ditt senaste nyförvärv till datorparken.

- Ramminne 512 mb 35 dollar ink frakt från Ebay. Kostar 450 kr på Blocket möjligtvis med lite prutmån.

- Man kan tydligen köpa en inbyggd modul för trådlöst nätverk till datorn också. Kanske är nått att spana efter, har ej hittat någon som vill skicka till Sverige. Men pengar brukar öppna dörrar. Runt 300 kr.

- Hårddisk 80 gb, ca 600
kr.

Postat av: soldalen

Hej där
Joo det var ett tag sedan sist. Idag snöar det härligt härligt! Personligen tycker jag nog att julen kryper allt fortare nu än tidigare..julpynt i affärerna tjuvstartas alldeles för fort. Hemma pyntning, stakarna är där de ska vara,är dock aningen konfunderad när jag blickar mot grannen tvärs över gatan, fönstrena lyser fortfarande med frånvarande stakar istället står där prunkande julstjärnor.

Ha det så bamsegott och hälsa ALLA, en x-tra kram till M

Skickar en mjukt-fallande-snö-kram /IKA

2007-12-03 @ 11:43:25
URL: http://soldalen.blogg.se
Postat av: Gunnel

Håhå...skulle jag göra knäck redan...då skulle vi inte ha en endaste en kvar till jul. Jag älskar nämligen den varan. Gör en traditionell och en med polkagris...mums.

Sen skulle jag bli krulltokig om någon tände första ljuset så där...det är ju nästan som att häda :O)

2007-12-03 @ 21:20:19
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback