Spontanjobba

Det är fredagen den 7 december. Vi njuter av regn och dimma, kvicksilvret pekade nyss på plus fyra.

Idag har jag varit ledig, spontanjobbat, men inte så mycket. När M gick imorse, gick jag och lade mig igen, utan att känna mig sjuk, däremot trött, vaknade några timmar senare, mindre trött.

Åkte sen en sväng till jobbet. Enligt beprövad rysk modell - kan det vara bra att visa upp sig emellanåt, så att man inte helt glöms bort. Att synas utan att verka är mitt måtto!

image836

Till middag stekte jag laxkotlett, kokade potatis, mixade ihop norsk fjordsås, tomat och toppade med kylt sydafrikanskt vitt vin (South Atlantic, chenin blanc). Sen spontanslappade vi en stund på den azurblå skinnsoffan. Nu laddar vi för Idol och/eller På spåret. Eldkvarn (Svart blogg) ligger på "skivtallriken"

Ha en skön fredagskväll - tappra läsare!

Kommentarer
Postat av: annika

Åh, det sk snålvattnet rinner när jag läser om laxen, såsen och vinet...

Postat av: Åsa

Lät väldigt gott med lax, det blir alldeles för sällan som jag äter fisk, det är synd för det är ju både gott och nyttigt.
Här har vi också bara regn, men det ska visst bli kallare och det tycker jag är synd nu när all snö regnat bort.
Hoppas, att ni får en trevlig helg. Ha dé!

2007-12-07 @ 22:15:18
URL: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback