Sixten sju

Klimatmötet på Bali har samlat tusentals delegater. Kul för dom. Nu är det så illa att dom måste jobba övertid för att ändra ett kommatecken i ett gemensamt dokument - utan egentligt värde, eller för att hitta bräcklig enighet kring ett utspel, eller för att kunna äta en gemensam lunch på det femstjärniga hotellet.

Några resultat, på/för/kring klimatet - lär det knappast bli av den för delegaterna betalda treveckorssemestern, plus övertid.

image845

J2, som är några år yngre än J1 har hemställt att, den av M framtagna presentkalendern, ska - för undvikande av orättvisa användas ytterligare ett par år. Sagt och gjort.

image846

Det är bistert, kring sju kyliga kallgrader, denna ystra fredagskväll. Sixten har namnsdag - tror jag. I yngre dar, var jag lite lagom imponerad av ett av dåtidens original. När han var packad, pratade han oftast om sig själv i tredje person, under epitetet, Sixten sju! Det var fränt och medförde stilpoäng. Man törs ju knappt tänka på vad Elva, kan stå för!

Ha en underbar fredagskväll, i slott och koja!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Klart det måste vara rättvisa..håller med J2

Vilket hemskt pennställ :O)

Först trodde jag det var en pennvässare...men jag tycker mig se att det är en kulspetspenna som har fått den hedrande platsen

Ha det gott

Postat av: frktjatlund

Bli politiker, vet ja! Om man inte får åka till Bali kan man alltid få en inkomstgaranti på dryga 30 laxar. Eller bli vd och få sparken; det brukar ge kulor i kassan.

2007-12-14 @ 20:17:33
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback