Rikspucko

När du läser några av mina bitigare inlägg, kanske du tror att den som skriver är en bitter, beige och avundsjuk man i utförsbacken. Jag kan hålla med om att utförsbacken skymtar vid horisonten, men särskilt bitter och beige kanner jag mig verkligen inte. Snarare tvärtom

Däremot tycker jag att man ska beskriva saker som dom är, och inte som dom inte är! Eftersom det hastigt och lustigt lackar mot jul, ska jag idag, vara mild och fin - rentav, snäll, beskedlig - och mesig!

image854

Klimatmötet på Bali, blev ju ett fiasko. Shit happens - det är väl bara att bita i det försurade äpplet och säga som det är. Det ger ingen trovärdighet att göra svart till vitt. Var och en märker ju att klimatet förändrats, på senare år, nånting måste göras

Frimicklaren Lars-Erik Peterson (Skandia) svindlar Skandia på en miljard eller så. Det anses han inte ansvarig för, och ingen annan heller, enlig Hovrätten. Med min begränsade fattningsförmåga förefaller domslutet märkligt. Min dom blir - inga köp av försäkringar i Skandia, eller i något företag som Peterson kan tänkas verka i!

Moderatregeringen tar systematiskt från dom allra fattigaste och ger till dom rika, och beskriver dessa brottsliga handlingar som arbetarpolitik. Reinfeldt gjorde ett nytt bottennapp igår, genom att i debatten - beskriva fem människoöden, utan att koppla dessa till sin egen bedrövliga fördelningspolitik.

Reinfeldt skulle vinna mer respekt om han säger som det är. Vi trycker till småfolket utav bara helvete i fyra år, och ger mer till dom rika (kärnväljarna). Dom inser att missnöjesröstarna som till varje pris ville bli av med rikspuckot Göran Persson i förra valet, tappas ändå, i nästa. Verkligheten finns ju för småfolket, mjölken ska köpas med mindre pengar, för många på skuggsidan. Jag betackar mig för den moderata verklighetsförfalskningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback