Polera staken

Imorron är det första advent, och vi har tagit fram stjärnor och stakar. Vi behöver inte polera staken, om jag säger så!

M menar att bildens färger inte överensstämmer med verkligheten, och det kan jag hålla med om. Visserligen är jag färgdyslektiker, men jag skulle beteckna gardinernas riktiga färg, som mer åt det vinröda hållet.

image825

Det här är min utsikt från TV-fåtöljen. Inte så illa va!

image826

Traditionsenligt hänger jag upp istappsslingan, kring första advent. I är är jag tidigt ute, men det är tillåtet om man vill vara inne. Ljusslingan är inköpt på Clas Ohlson i Sundsvall.

image827

Porslinskatten är dörrvakt!

image828

Vi hann inte mer än få upp adventsgrejerna, innan ljusprakten spridit sig som en löpeld i radhusområdet. Vi var inte först, trots att även vi, tjuvade en dag. Kvinnorna (jag antar att det är könsrelaterat) har svårt att hålla sig. Nu ska grejerna upp, till varje pris - och det blir brådis. Den sociala kontrollen är verkligen intressant fenomen.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Är det nåt som värmer min progressiva syn så är det när alla fönster står där sprakande i juleljus.
Det är så fint och ger en sån fin stämning.
Gillar verkligen era fina stjärnor så praktiskt att inte behöva vara orolig varje gång man tar fram stakarna.. vilka lyser inte i år då. Byta lampor är inte lönt och kostar mer än en ny ljusstake.
I år var vi faktiskt ovanligt tidiga. Förra helgen pustade jag våra 15 fönster och satte stakar i alla. Det var enda tillfället för i helgen var det ju campingens tur..
Hälsa M och säg att hon har verligen gröna fingrar vilka fina fredsliljor..! De andra är jag osäker vad de är för sort och jag vet med bestämdhet att i detta fall är det helt lönlöst att fråga herrn..
Istappsslingan är jättefin.. Hur mycket tjorvar den ihop sig innan man får bukt med den igen och kan häönga upp den.. Jag bävar, det verkar inte vara nåt för mitt tålamod:)
Ha en fortsatt trevlig lördag. Ps) Verkar som ni har lika mycket/lite snö som oss..

Postat av: Gunnel

Här blir det till att adventspynta imorgon..då dagen har varit fullspäckad med trevliga saker. Håller med om att utsikten är fin.

På tal om stakar....så törs jag med noga övervägande skicka över en liten fräckis.

På ett äldreboende fanns en gammal dam som var mycket förtjust i att åka rullstol fram och tillbaka i husets korridorer. På samma avdelning fanns en gammal man som tyckte om att agera polis. En dag när damen kom åkandes i sin rullstol blev hon stoppad av mannen, som sa att hon skulle få böta för fortkörning, en annan gång skulle han sätta dit henne för våldsamt framförande av sitt "fordon". Detta upprepades dagligen på hemmet. Sen en dag kom mannen ut ur sin lägenhet spritt språngande naken och med ett präktigt stånd varvid damen tvärnitade med sin rullstol och utbrast: " nej
nej inte nykterhetskontroll nu igen".

2007-12-01 @ 20:05:52
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback