Nebraska

Idag har jag varit social 2-3 ggr, jag har träffat syster, varit till mamma, med julblommma, mellan två möten! Alltid något - sa han/hon som såg Säffle

Nu brinner det i tomtetarmen hos M. Luciatåget är redan framme, och snart ska tomteparaden ställas ut, i all sin prakt. Vi börjar med en välkomnande vit diskret kyrka, i entrén för alla sekulariserade agnostiker!

image835

På tal om dödsskjutningarna i när och fjärran, senast i Omaha - Nebraska, där jag f.ö. varit, som hastigast. Det lär finnas mer kor än människor i Nebraska, och även Bruce 1982, musik alltså!

Kanske man - trots allt - borde överväga att begränsa tillgången till vapen, för kreti och pleti. Det låter kanske enkelt och det löser väl inte hela problemet med sociala problem och utanförskap, men kanske någon virrhjärna, i alla inte ges förutsättningar att sabba för oskyldiga, genom spektakulära dödsskjutningar.

Tråkigt nog kanske inte vapentillverkarna tjänar lika mycket pengar då, men det kanske vi kan leva och/eller dö med. Hoppas vapenlakejen och mutkolven George W också kan det!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Vacker kyrka - jag gillar det sparsmakade. Har aldrig varit för det här med julpynt. Gillar inte julen och finner ingen anledning att förbereda den. Men en stjärna och en adventsstake har i alla fall smugit sig in i mitt hem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback