Det kryllar av ljus

Idag är det tredje advent. Vi har mest tagit det lugnt, denna fridfulla söndag. Javisst - det blev dillkött till middag, kokt potatis och svartvinbärsgelé. Det är gott, sen blev det sudoku - med blandad framgång, fotboll på Canal + (Liverpool mot United), en slummer avnjöts på den azurblå soffan. Sen vankades det kaffe, lussebulle och pepparkaka. Givetvis ett par knäck - mellan varven, dom äter vi med glädje upp före jul

J1 och I kom och hälsade på en stund, säger man hälsar på fortfarande?

Häromdagen hörde jag ett ord som jag inte hört på ett tag. Ordet är krylla, som det kryllar av folk. Det är lite lustigt, säger jag - som inte har, så mycket annat - att fundera på!

Så här ska adventsljusen tändas - så det så.

image852

Med tanke på klimatfrossan, känns vinter exotiskt. Snökristallerna gnistrar i den vita snön. Det är riktigt julaftonsväder.

image853

Lyktan ställer vi ut som symbol för - alla behov!

Kommentarer
Postat av: Anki

Så där får man inte ha adventsljusen tända! Finns det verkligen ingen manual som medföljer ljusstaken, där det framgår hur ljusen ska tändas?
Kryllar, är ett bra ord.

Postat av: SolSkuggan

Okey.. En fråga bara. Besitter Herrn och käraste M någon kunskap i franska språket. Inte för att det spelar nån större roll.
Vi ska nog kunna fixa ett hyfsat boende i Paris åt er. Förresten var i Paris kommer ni att hålla till..?

2007-12-17 @ 00:49:17
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Gunnel

Den nedersta bilden gillar jag skarpt med allt gnister.
Den översta bilden...nja....håller på traditionen :O)

2007-12-17 @ 19:48:54
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: soldalen

Hej hej..

Tredje advent ja, jag fattar inte var tiden tar vägen? allt går ju s otroligt fort! Och inte har man speciellt mycket julkänslor när all den befintliga snön dessutom verkar försvinna i denna abnorma värme. Värme i december??! Det går inte alls ihop..bläh, det ska dock vara lagom kallt siså där -20 grader.

Hälsa M och ha det så bamsegott
Kram från mig och grabbarna

2007-12-18 @ 11:53:09
URL: http://soldalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback