Dagens rebus

Nio grader kallt. Det är en riktig vinterdag på tundran. Själv roar jag mig med att skriva rapport. Det är jag rätt less på nu. Därför vill jag bjuda på en rebus. M ställde motvilligt upp.

Det är något som förekommer i tid och rum, på sitt sätt - en handling, vanligare viss tid på året!

Några förslag?

image849

Det kanske blev långsökt. Jag tänkte på julklapp.

Plommonträdet ser frostnupet ut!

image850

Gran och fur kämpar mot naturens raseri. Blir det för varmt överlever knappast tallen. Men det är allt för bister att bli trädkramare, det får man göra på sommaren.

image851

Nu är det dags för sen lunch, alternativt - tidig middag. Det ryktas om dillkött, men säker kan man aldrig vara.


Kommentarer
Postat av: Gunnel

jag blir lite avundsjuk på all er snö...men ok...vi har fått rimfrost...bättre än inget.

Rebusförslag: bakslag

Postat av: L

bakslag, är inte så illa tänkt, men jag tänkte på något annat, fundera i andra hjulspår!

2007-12-16 @ 16:52:42
URL: http://latmasksamtal.blogg.,se
Postat av: Gunnel

Ficktjuv då??

2007-12-17 @ 19:46:59
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback