Björnfrossa

Igår kväll kändes det lite beige. Jag gick i säng före M. Det är ovanligt. Efter en medelhård natt, vaknar jag till slut, kvart i sex, ungefär som vanligt med frossa, inte direkt björnfrossa, men nåt ditåt.

Alla vet ju att när en man har frossa, då är det akut. Jag ställde in mina möten och gick tillbaka i säng. M var tröttare än trött, men hon gick punktligt iväg till jobbet, där finns det tåga!

Alla som någon gång varit sjuk, någon enstaka dag, brukar vanligtvis inte göra om det i onödan. Det är dyrt som attan att tappa ett par dagslöner. Jag får försöka lösa ersättningsfrågan, med min arbetsgivare på bästa sätt. Jag tycker själv - att jag i vart fall, delvis jobbat, under eftermiddagen. Så att säga - spontanjobbat.



image834

Det är rätt så mycket gnäll på min blogg. Det är märkligt, eftersom jag är en person med solsken i blick och rost i kalsongerna. Det finns mycket positivt att skriva om, men det blir för mjäkigt då, det ger ingen ordentlig energi.

Innan jag gick och satte mig vid datorn frågade jag M, vad jag skulle klaga på idag. Hon sa att jag kanske kunde klaga på att korvbröden är för stora. Men det är för futtigt, visserligen finns det en sort som är dubbelt så stora, som den vanligaste sorten. Men klagogränsen för mig, går vid korvbrödsstorlek. Så lågt sjunker jag aldrig, fast dom bautastora korvbröden är missfoster - så det så!



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Boxrar är trevliga hundar...säkert en bra värmare vid frossa.

Postat av: frktjatlund

Varför gnälla? Det är väl bara att låta bli att äta upp hela brödet.

2007-12-05 @ 21:30:52
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Inte då.. gnällblogg näää det tycker jag inte alls.
Du skriver ju det vi andra många gånger bara tänker.
Önskar själv att jag kunde gnälla lite mera som jag gör i vanliga livet. Men det är lite jobbigare att tänka ut och formulera allt i ord i en blogg.
Du skriver bra där med basta:)

2007-12-05 @ 23:35:25
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback