After work

Det är fredagen den 21 december, sista arbetsdagen före jul. Vi avslutade dagen med glögg, och sen gick några och tog en en öl på O´Learys i närheten av jobbet. After work sittningarna blir inte långa - nuförtiden. Alla vill hem till sitt, och i synnerhet nu, när julens åtaganden gör sig påminda. Vi hann i alla fall sammanfatta höstens utmaningar. Det har varit en hård period för många, och den hägrande julledigheten, ter sig lockande på flera sätt.

M har satt upp julgranen, och en pomla är fotad i makro!

image855

Det är kanske lättare att tala om vad man inte gillar, jämfört med motsatsen.

Av manliga skådespelare gillar jag (utan inbördes rangordning) t.ex.
  • Bill Nighy
  • Tim Rooth
  • Robert deNiro
  • Bernicio delToro
  • Hugh Grant
  • Ingvar Hirdwall
Bra kvinnliga skådespelare är:
  • Judi Dench
  • Meryl Streep
  • Kristin Scott Thomas
  • Emma Thompson
  • Sandra Bullock
  • Marie Göransson
Nu väntar TV-fåtöljen. Ha det bättre än du förtjänar, och njut av det!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Tänk vilken fröjd att ha en kvinna som M som fixar hela granhistorien alldeles själv. Heder åt en sån madam en stolthet hela det täcka könet.
Jag vill gärna ha lite hjälp att ta fram den ur gömmorna och får jag sen extra assistens vid ihopsättandet blir jag ännu mera glad.
Apropå dina favoriter..
Nu kommer verkligen sanningens minut...
Jag ser ju aldrig TV vilket jag tidigare berättat och aldrig en enda film.
Så Bill Nighy, Tim Rooth, Bernicio delToro har jag aldrig hört talas om. Hughen har jag sett på nån löpsedel. Robert deNiro var ju med även på min tid *L* och ProffsIngvar likaså.
Meryl Streep, Emma Thompson, Sandra Bullock samt
Marie Göransson känner jag till fast Emmas ansiktsbild får jag inte fram på näthinnan riktigt.
Får nog försöka göra en gillalista jag också fast då blir det väl alá stumdflimsaktörer då..
Lev väl så här i sista jul för ber ed el se tid er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback