Två gånger två nötter

Det här är ett makro av två jordnötter, dom andra nötterna sitter bredvid.

32959-681

Notera att M har strumpor, hon brukar alltid klaga på att jag inte gärna vill lufta fötterna. Lufta fötter är fjolligt, ingen riktig karl gör det!

32959-682

Det har varit lugnt i helgen. J1 var hemma en stund igår. Vi pratade med J2 som kommer hem om drygt en vecka. Han har då sommarjobbat klart och ska ladda för examensjobbet.

Vi har städat, M har plockat ogräs. Till frukost stekte vi kantareller, som vi avåt på knäcke, och sen fyllde vi på med fil och jordgubbar och en kopp grönt te. Det kallar jag frukost!

Svennis verkar ha matjord i fickorna. Hans Manchester City vann en tursam seger mot konkurrenten United, med 1-0. Som lagbyggare och ledare, verkar han vara bra, M gillar inte hans approach - av någon anledning!

Kommentarer
Postat av: badtanten

Kan man få ett tips hur man bär sig åt för att hitta kantareller.Eller har ni köpt dem på Ica.

2007-08-19 @ 19:42:18
Postat av: SolSkuggan

Maken tycker nog som du vad anbelangar luftning av pedalerna.. Men i sommar har han fått ge vika restaurangköket och diskutrymmet är bara såå hett.
Nu har jag ett tips på min blogg om en bra blogg som du säkert kommer att gilla. Läs gärna lite bakåt på den.
Kantareller på knäcke.. Mums!
Och jag som har 5 kilo färska murklor i frysen på anläggningen och inte använt ett gram av dom än:/
Beror kanske på att jag inte riktigt litar på mitt förfaringssätt vid beredningen och ändå har jag kokat dem exakt som de sa..
2 uppkok i nya vatten 10 minuter+ sköljning.
Låter lite för enkelt på en så giftig svamp:/
Vad tror ni..?
Ha det bäst kära ni Kram och andra ömhetsbetygelser sänds härmed över.. Hihihi

Postat av: mammselen

Jo, du har gjort rätt vad det gäller murklor. Jag har plockat och ätit dem tidigare ( för si så där 25 år sedan). Men numera får de vara kvar i skogen. Det känns bättre med annan svamp. T.ex. kantareller. Självplockade, i skogen. =D

2007-08-19 @ 21:31:20
Postat av: L

Kantarellerna köptes på Stora torget i Sundsvall, det är nog säkrast det. Jag är näst intill svampanalfabet, och även M.
Vår kompis Bertil - som går under namnet Prins Bertil, är motsatsen, vi (dvs han) plockade förr kremlor, som vi stekte med smör och till det drack vi Tokajer (4 puttonos), av någon anledning.
Jag har tyvärr inga tips på, hur man hittar kantareller!

2007-08-19 @ 22:23:41
Postat av: badtanten

Fick ett tips av en kund idag, blandskog.Det är där de finns. Måste undersökas. Hmm......

2007-08-20 @ 20:01:40
URL: http://simhuset.blogg.se
Postat av: Gunnel

Strumpor redan??!!??
Här kommer dom tidigast på i oktober....och då är det tidigt :O)

2007-08-21 @ 21:28:01
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback