Turkfinne beskriver undermedveten tomat!

Jag har avslutat sista semesterdagen med att jobba några timmar, med en ångestnivå i styrka låg till medel. Även M känner av kommande pålagor och hon lämnade sovrummet redan 05.19. Mina retoriska frågor var följande. Kan du inte sova? Svaret blev nej. Har jag snarkat? Även denna empatiskt ställda fråga besvarades med ett lika vänligt nej! Själv somnade jag raskt om och drömde helt osannolikt om att jag debuterade som linjedomare i ishockey i elitserien. Jag som knappt kan åka skridskor och ännu sämre är jag på hockeyn´s regler. Frågan är vad det undermedvetna vill berätta för mig?

Här kommer en nytagen bild 4 av nya plommonträdet.

32959-655

I någon mening går det mot höst, även om det utlovas högsommarvärme redan på söndag och givetvis även på måndag när trälarna samlas för att dra Grottekvarnen.

Här kommer en bild från Sticksjön, som ligger ett längre stenkast från vårt enkla radhus.

32959-654

En grusad väg längs Sticksjön. Håll till godo.

32959-653

Idag ska jag vara snäll. Mona Sahlins sommarprogram var fladdrigt, förutsägbart och hennes flirt med HBT, nysvenskar och entrepenörer, vet jag inte hur jag ska tolka. Men hon måste få sin chans. Gårdagens utgåva med Mehmet Gurs, berörde inte heller i överkant, även om det finns en del spänning i hans bakgrund som naturaliserad turkfinne. Att en tomat kan beskrivas så lustfyllt, är ju lite kul ändå.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det var ju roligt att se att erat plommonträd lever och frodas.
Vi har ett plommonträd som vi har klippt ner helt och hållet i år eftersom vi blev varse att det fanns långa taggar, ungefär som hagtornstaggar fast lite "tunnare" på det.
Jag skulle klippa av en gren i våras och fick en tagg rakt in i leden på höger pekfinger vilket resulterade i tre dygn på infektionskliniken...med penicillin intravenöst...
Hoppas, att erat plommonträd är snällare mot er..

2007-08-03 @ 21:07:23
Postat av: amatankar

Linjedomare - vad du är timid, satsa på huvuddomare i stället!
Vad drömmmen betyder är jag inte människa att uttdya. Kanske känner du dig ute på "hal is" i något sammanhang? Eller så är det som vi brukar säga här i republiken - "det ordnar sig med skridskorna bara det blir någon is på sjön!"

Postat av: Gunnel

Ajaj...är den redan slut...semestern alltså. Jag har en vecka kvar och känner redan lite ågren. Tisdagkväll ska jag dit och pula lite tillsammans med de andra två innan stormen kommer. Just nu känns det usch.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med drömtydningen...men de andra två har bra förslag tycker jag.
Sen vill jag tala om att jag har en liten utmaning hos mig till dig.

2007-08-04 @ 12:42:41
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback