Ren fäll

M har jobbat idag (lördag) och jag är kung över diskbänken. Det är bra att hon drar in stålar till familje kassan. Jag fick stränga order om att städa - men det skiter jag i. Städ ning måste väl ändå vara kvinno göra (obs ändring). Sen har jag lovat slänga en massa papper, rapporter och annat, som samlar damm. Det gör jag inte helller. Jag lyfter upp några kartonger på vinden i stället - sen in kasserar jag plus poängen, för min medverkan. Alla är nöjda och glada.

Det är rätt kul med sär skrivning, vet inte var för! Denna ren fäll köpte M när vi var i Kiruna. Hon har pratat om det i flera år, men på något sätt kommer man inte till skott, men nu gjorde vi det! Det handlar inte om något hemmans köp, kring 700 balubas - tror jag!

32959-670

Det blev enkel lunch/middag, några nystekta biffar, med tomat och en liten Spendrups starköl. Glaset är av märket Chateau och tallriken (och några till) är köpta på IKEA.

32959-671

Det pågår en kamp i familjen. M vill alltid att vi ska slänga saker. Vi odlar våra minimalistiska behov på olika sätt. Denna batterifisk, som vrider sig och sjunger - Dont´worry be happy, tyckte jag vi kunde vara utan. M plockade upp den glada fisken ur soppåsen. Visserligen var det en skämtgåva när jag fyllde 50, men - so what!  Så blev det med den utrangeringen.

32959-669

Jag tänkte skriva något om låg ränta, egentligen ingen ränta på lönekonto, men det får jag ta en annan gång. Nu finns lättjan parkerad framför TV´n tittandes på fotboll. Det är mycket nu!

På förekommen anledning vill jag öppet och ärligt redovisa att M ännu, efter nästan 40 år inte fått någon sänggavel. Vi har inte råd! Hon får vänta!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag står på din sida vad det gäller den där fisken. Finns mycket hemskt och dit klassar jag den där typen :O) Jag har bara sett dom i affärer..trodde inte det var någon som hade en sån hemma. Tänk så fel man kan ha :O)

Postat av: Åsa

En så´n fisk hade min mans bästa kompis hängande på väggen, jag tyckte att den var så "knäpp" att den blev kul....
Det där med att städa var kvinnogöra, var f-n har du fått det ifrån?
Att dammsuga, tvätta fönster, spåra i blöt nysnö, byta däck på bilen är i så fall enbart karlgöra!
Bara så du vet!!!!
Ha en trevlig helg....

2007-08-11 @ 21:49:28
Postat av: SolSkuggan

Håller helt med dig som vanligt visst är städning ett kvinnogöra precis som strykning fönsterputs matlagning och diverse andra avancerade sysslor är typiskt mansgöra;)
Fisken har vi med och nu blev jag påmind om den.. Var i hela friden har vi lagt den..
Den hade vi och småhjärtana hur roligt som helst åt för ett par år sen. Jag gillar den skarpt sån humor har jag so what..
Annars har det varit ett tungt dygn.
SolDalens ena tvillinggrabb 2:an åkte in med ambulans klocka 24.00 natten mot idag lördag. Andra gången på mindre än 3 veckor..
Det är magen som spökar och de vet inte alls vad det är. Den andre 1:an blev bedrövad och fick sova med mormor. Vi somande inget före 03.30. tröstade honom med att han skulle få följa med på campingen nästa dag (idag) och vara högste chef.. Det gick hem.
Nu råkade det vara den dag då jag skulle tillaga fläskfilégryta med ris som vi skulle bjuda alla våra säsongare på. 42 anmälda men allt avlöpte friktionsfritt.
SolDalen med 2:an blev utskriven på förmiddan och de hämtade 1:an på eftermiddan..
Det var vår fredag och lördag.
Ha det bäst och krama M så gott:)

2007-08-11 @ 22:07:11
URL: http://solskuggan.böogg.se
Postat av: frktjatlund

I särskrivningens namn måste städning vara kvinno göra. Allt annat är otänkbart.

2007-08-12 @ 19:01:09
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: KungLigg

Appropå låg ränta, när jag låg och grillade mig i solariet med radion på gjorde Ica-banken reklam "Var tog räntan vägen, ingen som vet ingen som vet. Var tog räntan vägen, ingen som vet inget som vet!". Tydligen 3% ränta där ...

2007-08-12 @ 22:26:50
URL: http://kungligg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback