pyrrhusseger


Vi är på god väg mot lördag. Klockan har redan passerat elva.

Jag hann nästan hem till fotbollen igår kväll, missade bara en kvart av första halvlek. Jag kan glädja er - kära läsare, att ni sannolikt bidrag till finansieringen av min ombokade hemresa. Jag lyckades kapa åt mig ett återbud på SAS 17.05, som sedemera var 50 minuter sen, vid avgång. Det kostar på att ligga på topp!

Gifflarna vann med 1-0 mot ett väl kämpande BK Häcken. 10 matcher återstår, dom franska nerverna gör sig påminda!, mest hela tiden! En av våra nyckelspelare blev skadad, hoppas att gårdagens seger inte blev av karaktären, pyrrhus!

Ikväll, fredag har vi slappat framför TV´n, till och med sovit. Vi har inte överarbetat middagsmaten. M har pratat med J2 som kommer i slutet av nästa vecka. Det blir kul!

Nu kastar jag mig i säääääääääng!

Kommentarer
Postat av: Badtanten

Tack för travtipset. Det blev en Harry. Så håll tummarna nu.

Postat av: Gunnel

Och våran yngsta dotter dyker också upp nästa vecka efter att ha varit på Malorca och jobbat....det blir också kul!!

2007-08-25 @ 19:08:19
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena

Ursäkta en idiot - pyrrhus?? Följer Gifflarnas framfart, inte så mycket för att det är fotboll - för fotboll gillar jag inte, utan för att de just är Gifflar. Tycker om gott bröd! Dina gifflar. OCH så gillar jag ordvrängeri, och att kalla saker för "nästan" det det heter och sen fnitterskratt"knickra" åt mig själv för jag var så rolig!
...
(knickra=jämtska för skratta ..nää går inte beskriva bara just knickra)
Just nu regnar det i Boden, är bara 7 grader, det är jacka på som gäller. Men inne är det mysigt. Var på affären nyss, där stod det en hel burk med mintkakor och SKREK - ta med mig hem ta med mig hem.. rädda mig! Så då fick det bli så. Så nu är det TV, mintkakor, och bara mintkakor kan ju bli lite starkt - så det får bli nån öl att skölja ner med.....
Ha de´ som vi säger i Jämtland!

2007-08-25 @ 20:07:39
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback