Punkrockare

Enligt kvällstidningen Expressen har en 60-årig man, i Älvsbyn fått pungen avsliten av sin 45-åriga kvinnliga partner. Mannen fördes till sjukhus och efter kirurgi tycks han vara på bättringsvägen.

Det verkar som paret behöver jobba på sin relation, en aning. Punkrockare, ska man kanske akta sig för!

Jag försöker applicera personliga coachen Mia Törnblom´s terapeutiska metod och livshållning i den uppkomna situationen.

32959-652

Törnblom börjar terapissessionen med att att vända sig till mannen - med den ömmande pungen, och öppenhjärtigt förklara att;

  • Det här är en bra dag att vara glad på.
Jag ska göra mitt bästa, tänker mannen med delvis pung, men säger inget. Törnblom byter raskt ämne och berättar med stor inlevelse vad viktigt det är att ha självförtroende och självkänsla, och sen beskriver hon skillnaden, för den i sjuksängen liggande mannen som inte kunde ana att det kunde göra så väldigt "ont när knoppar brister"!

Sen fortsätter Törnblom undervisningen med att förklara att man inte kan vara älskad och omtyckt av alla, det gör tillvaron svår och kanske leder mot droger. Det ska gudarna veta, tänker den pungskadade mannen, och försöker hålla tillbaka en panikslagen vädjan om mer smärtstillande droger!

Sen avslutar Törnblom terapin med att glatt instruera den handikappade mannen att ringa en kompis, och skratta bort en stund, då känns genast, allt mycket bättre.

Sen lämnar Törnblom mannen åt sitt öde. Hon drar frimodigt och glatt vidare med färgstarka kläder. Nya uppdrag väntar. Se upp - arbetslösa och slavar i den offentliga sektorn, snart kommer Mia Törnblom. Hallelujah!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag håller med dig om att paret skulle behöva jobba lite på sin relation.
Fy f-n vá ont det måste ha gjort!
Att sedan utsätta kraken för Mia Törnblom, det vore väl värre än spöstraff i alla fall....

2007-08-02 @ 16:22:17
Postat av: frktjatlund

Jajamensan, almanackan är fullbokad, så beware out there! Om Mia T kände mig, hade jag nummerpresentatör.

Postat av: Gunnel

jag säger bara "STACKARS KARL"

2007-08-02 @ 20:22:06
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Ninni

Aj, aj det lät ont!!
Länge sen jag var här tittar in och önskar dig en skön helg!!

2007-08-03 @ 10:29:20
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback