Lustmördare och gamla tanter

Idag drog höstsäsongen igång på allvar, dom flesta är tillbaka på jobbet, och det fanns något fler problem vid dagens slut än vid dess början. Det blev en medelhård dag på jobbet.

Jag har inga lustigheter att berätta om, inte ens en felparkering, vådlig omkörning - eller om nån äldre förvirrad tant som jag kört hem.

Det sistnämnda är min bästa gren. När jag kommer glidande i min silvergrå missil, och ser nån gammal tant som ser förvirrad ut, då brukar jag instinktivt överväga om jag ska skjutsa hem vederbörande, under förutsättning att hon vet var hon bor! När M är med, säger hon vänligt men bestämt nej, när vi ser någon åldring vackla fram vid vägkanten. Men även M har hjärta i kroppen - och vi brukar som regel komma överens om våra humanitära insatser. Alla tanter - varken vill, eller kan räddas

Vi har en rätt sugande uppförsbacke från centrala väster på stan till vårt eleganta bostadsområde, i norra bergets förlängning. Om jag från Puggen, ser någon äldre kvinna eller yngre mamma, med barn i släptåg som släpar sina matkassar uppför, brukar jag ibland erbjuda skjuts, fast det är inte alla som törs åka med. Jag kan ju vara en lustmördare - min beskedliga person till trots.

Kommentarer
Postat av: badtanten

Jag tror inte att du är en latmask trots allt

2007-08-20 @ 21:24:38
Postat av: Lena

Det är ju det som är så lustigt. Att vid stigande ålder (stigande *fniss* hur det låter) så förändas synen på mannen/pojken/killen, från häftig yngling till ful gubbe???? Hur går det till?
Så - kontentan blir - håll dig till gamla tanter, de ser dig som pojke, snäll hjälpsam pojke!
På tal om bortkomna tanter? Hur är det med modern? Inga nya äventyr?
/L

Postat av: SolSkuggan

Jo nog visste jag att du har ett hjärta i kroppen. Annars vore det ju inte bra.
Men det inte bara klappar det är gott också fast det var ju inget nytt det heller..
Lite trist att aldrig få komma med nåt nytt och uppmuntrande. men en kan ju inte begära allt:)
Förresten.. Tillbaka på jobbet.. Vilken tur att man inte har nån semester då slipper man ångesten och våndan av att börja om igen.. Deeet är salighet på hösta nivå;)
Krama M så gott:)

2007-08-21 @ 19:05:51
URL: http://solskskuggan.blogg.se
Postat av: M

Här lägger jag in mitt veto, för när? har jag någonsin sagt nej till att hjälpa en vacklande åldring!!?

2007-08-28 @ 18:29:29
Postat av: L

Till M, jag menar att veto kanske läggs mot hemskjutsande av gamla tanter, som inte vill, som kanske är på väg mot Koppra, för att handla - typ

2007-08-28 @ 19:23:31
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback