Lugn

Lördagen den 4 augusti har vi mest tagit det lugnt. En promenad runt den, numera välkända Sticksjön har vi i alla fall hunnit med.

Det är inte fullt lika mycket höst som bilden antyder.

32959-656

Även om det aktiva jordbruket runt sjön inte längre finns kvar, är det rätt mycket vass på sina håll.

32959-657

Vad säger vi om Paulo Robertos sommarprogram? Han ville nog berätta vad som är rätt (och möjligen fel), kanske i överkant kategoriskt! Rätt och fel avgör jag helst själv. Hans tankar kändes förhållandevis äkta, trots allt, även om jag inte sympatiserar med allt det han för fram!

Jag kollade lite grand på Alice Timander dokumentären. Hon verkade inte vara någon helt igenom lycklig människa. Kan det vara så enkelt att mamman dog när hon var liten, och att detta, kombinerat med hennes personliga läggning, gjorde att hon behövde bekräftelse (mer än vad som kan betecknas som "normalt")! Det är ju dystert att höra att hon inte ville "krama om" och ha "kroppskontakt" med sina barn! Jag kan inte döma - men det känns inte rätt, om man nu ska använda ord som rätt och fel!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Att inte vilja ha kroppskontakt med sina barn...hm...för mig är ju det ofattbart.

Postat av: Åsa

Håller med ovanstående skribent.
Men Alice var ju en fruktansvärt självcentrerad person, att hon överhuvudtaget skaffade barn....
Men, det är ju så, det finns inga barn som ber om att få komma till världen och jag anser, att det är föräldrarnas djävla plikt att behandla sina barn med respekt, omtanke och hänsyn.
Se bara när Alice fyllde 90, då fick dottern Annika stiga ur limousinen bakom hörnet innan de kom fram dit de skulle, det tycker jag är respektlöst, kränkande!

2007-08-05 @ 17:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback