Klimatallergi

M och jag tittade på filmen - Den svaga länken. En av Beckfilmerna med Peter Haber, som Martin Beck - och Mikael Persbrandt m.fl. Filmen fick visst ljumma rescensioner, när den kom. Jag tycker den är helt okej

Samsplet mellan Haber och Ingvar Hirdwall, är på något sätt filmhistoria (hittade inget annat, bättre ord).

I denna filmen hade Hirdwall - klimatallergi, när han stod på balkongen, och tog en stänkare, iförd en krimmermössa, som han själv kallade björnfitta! Det är en helt osannolik och kul typ.

I en följande scen, hade allergin gått över och han föreslog Haber en rekreationsresa till Senegal. Det är dråpligare i filmen än jag kan återberätta! .

I övrigt finns inget av vikt att rapportera. Jag kan - som ren överkursinformation - nämna att jag idag varit i Öbacka dvs den vackra staden Härnösand.

Kommentarer
Postat av: Åsa norling

Har sett alla Beckfilmerna, kan inte säga vilken som är bäst faktiskt, kanske den där Gunvalds syster är med för första gången, kommer inte ihåg vad den heter, men den var väldigt bra.
Systern är utsatt för misshandel utav sin man och det vet ju alla vi, som har sett Beckfilmerna, att Gunvald avskyr kvinnomisshandel (han är en bra karl)
Den filmen och den som sändes för ett par veckor sedan,den där Gunvalds bästa kompis (polis) blir mördad...De tycker jag är absolut outstanding...

2007-08-16 @ 00:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback