Höga kusten

Idag har högsommaren återvänt med besked, styva 25 grader och mestadels strålande sol från klarblå himmel. Vi har börjat förbereda oss för det oundvikliga. Det är arbete imorron och jag vet ännu inte om jag kan räkna med att vara anställd, det vore väl orimligt att kräva stordåd redan första arbetsdagen.

Maud Adams (f-45 "lappjänta nu borende i Beverly Hills CA) sommarprogram var helt okej, en berättelse och många intryck från "alla" kontinenter!

Sen har jag och J1 varit på fotboll. Sundsvalls damer spelade lika (0-0) mot Vasalund. Tjejerna var bra och närmast segern var Sundsvall. Herrgifflarna spöade Mjällby borta med 3-1. Det är flyt nu, hoppas att det håller i sig.

Det här är en bild från en av Sveriges vackraste platser, världsarvet Höga kusten, nära Skuleberget.

32959-658

Jag har fått en utmaning från Gunnel om en stark naturupplevelse. Det är ett ord med två delar - natur och upplevelse. För att kunna uppleva måste man vara mottaglig för impulserna, finnas i nuet på något sätt. Vi möts ju av ofantligt många intryck, och allting fastnar inte på samma sätt - även om det är vackra platser som stimulera sinnena.

Varje sommar brukar vi träffas i den närmaste släktkresten och för några år sedan gjorde vi en dagsvandring vid Höga kusten, med utgångspunkten från Skuleberget. Vi vandrade upp mot Slottedalsskrevan, och sen vidare upp längs en av höjderna i rakt östlig riktning. Efter flera timmars rätt krävande promenad kommer vi upp, och får ungefär denna grandiosa utsikt (bilden gör inte alls naturen rättvisa). Jag och M sitter på varsin sten och flåsar, dricker lite vatten, torkar svetten ur pannan och njuter i fulla drag av utsikten.

Jag skickar utmaningen vidare.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Skuleberget har jag hört talas om men tyvärr aldrig varit vid. Kommer jag dit vill jag ha den där naturupplevelsen...med vandring och utsikt. Där skulle jag sitta med en hårdmacka med stekt ägg som pålägg och en stor mugg kaffe. Sen skulle jag njuta. Mmmmm...så skulle det bli

Postat av: Mikalmaryam

Very nice site. Will sure visit again.

2010-03-02 @ 14:23:28
URL: http://mikalmaryam.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback