Härav list och styrka

I någon mening råder en Fleetwood Mac period i bv. Say you will, Bleed to love her, Say you love me, Rhiannon, Tusk, Go your own way. Så enkel är min musiksmak!

Dagens sommarprogram med Sophie Daw (53), journalist, mamma till dotter med grav damp, var ett program i min smak. Vettiga tankar, reflekterande funderingar, få klicheér och juste musik. Well done!

32959-651

Vi har ätit surströmming, för första gången i år. Det var gott och det var sent. Ett normalår hade det varit, minst tredje gången, men det är, helt och hållet Lasse´s fel, att det blivit så få.

Idag har vi mest haft ställtid. Vi har städat lite grand, bytt på sängarna, varit till Birsta för att lämna tillbaka en list. Och då kommer jag automatiskt att tänka på, härav list och styrka - hinc robur et securitas, på tal om något helt annat.

Vid återköpet, visade det sig att jag även fått betala föregående kunds deposition av hyra av släpvagn (150 balubas vid inköpet, dagen innan av listerna). Det såg jag inte när jag betalade, jag minns att jag tänkte, lister är verkligen inte billiga. Men att tanken skulle leda till kontroll av kvittot, var inte aktuellt.

Summan av kardemumman blev alltså att jag lämnade Birsta 150 netttokronor i vinst. Ingen är gladare än jag - för det!

Kommentarer
Postat av: Annika

Å, jag som gick och längtade efter "suris" idag...Va gott det måste ha varit!

Postat av: frktjatlund

Du fick mig att lyssna på Mias sommparprat på SR:s hemsida. Jag stod ut i knappt en kvart och bestämde mig raskt för att aldrig någonsin "jobba med mig själv". Det finns trevligare arbetskamrater.

2007-08-01 @ 22:29:48
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Åsa

Räknade faktiskt min makes surströmmingsburkar (äter inte själv) i kylskåpet i dag, han har sju stycken!!
En del ser lite mer "svällda" ut än andra, med andra ord så lär han nog klämma ett par burkar snart.
Som tur är så har vi goda grannar som hjälper honom.

2007-08-01 @ 22:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback