Denna dag ett liv

Denna dag - ett liv, som farbror Melker lakonist - brukar säga. Ni vet den beprövade gängliga mannen, på Saltkråkan, alltså med Tjorven, Båtsman och dom andra.

Idag har vi arbetat. Det var ju inte kul att ge sig upp i ottan och sen palta sig iväg till jobbet. Men det gick. V i flexade hem redan halv fyra. Det var för varmt och tråkigt att jobba. Vi har haft strålande sommarväder även idag, varmare än igår, över 25.

Här kommer bild 5 på nya plommonträdet. Bilden är tagen 20.01, måndagen den 6 augusti 2007.

32959-660

Hallonbuske i trakterna av Sticksjön.

32959-659

Jag kan inte förmedla så många tankar idag. Det är för varmt. Att det inte varit bättre väder tidigare, beror naturligtvis på att vi köpte en portabel kylare, och den har vi inte fått mycket användning för hittills, men sommaren tycks ju inte över, än på ett tag.

Det är rätt mycket Ingmar Bergman (1918 -2007) på TV nu! Han föddes samma år som pappa - och fick 16 år extra.

Det var väl Torsten Liljecrona som spelade Melker Melkersson, tror jag. .

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, du har rätt, det var Torsten Olivercrona som spelade Melker.
Tänk, jag har då aldrig sett honom i någon annan roll, men han måste väl ha gjort någonting mer...han var ju skådespelare.
Eller...man förknippade alltid honom med Melker...
Här i södra Dalarna har det också varit olidligt hett i dag men det ska ju bli svalare till helgen...
(Vilken tur att det finns flextid)

2007-08-06 @ 22:09:55
Postat av: Anki

Här i Sörmland har det också varit varmt. Jag trodde det berodde på att jag började jobba idag.

Postat av: Gunnel

Varmt och gott här med. Tyvärr inget bad för vi hade lite annat att dona med.

2007-08-07 @ 20:01:25
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback