Bitch

Vi har tropikkänsla i Sundsvall ikväll. 22 grader och 100% luftfuktighet. Ur led är tiden och vädret.

Här sitter M och spelar spel på sin bärbara av märket Toshiba. Vad hon spelar? Bitch - naturligtvis! Är det nån som är förvånad!

32959-675

När barna var små hade vi då och då quality time. En dag fick vi för oss att vi skulle göra tavlor. Det här är M´s alster. Hon har talang! Vid ett annat tillfälle ska jag visa barnens skapelser.

32959-674

Det här är mitt bidrag till konsten. Nåja särskilt mycket konst är det inte, snarare konstigt. Särskilt nöjd är jag emellertid med mångubben, med nattmössa uppe till vänster. Grisen som glatt simmar i sjön till höger och blir påspanad av en u-båt, där enbart periskopet syns -är en annan detalj som jag känner stolthet över.

32959-673

Om någon säger att det handlar om principer, då är man alltid säker på att det handlar om pengar. Därför kan jag inte gärna säga att jag av principiella skäl vill ha ränta på mitt lönekonto.

Däremot kan jag säga att det är åt helvete att det är så (typ noll ränta alltså). Vi skulle ha släppt nån av bankerna i konkurs kring 1990, under bankkrisen, då hade det kanske varit ett annat ljud i skällan och större ödmjukhet mot småfolket. Nu plockar bankerna ut 10-tals miljarder i vinst varje år, Det är helt sjukt.

Jag som har ett lönekonto, ska alltså när jag får lön lyfta över pengarna till ett annat konto, och sen lyfta tillbaka slantarna, till lönekontot som är ett sk transaktionskonto - när jag betalar räkningar - eller vill ta ut pengar på en bankomat. Det är sinnessjukt att det ska behöva vara på det sättet. Det blir ju bara en massa onödiga transaktioner, som också kostar pengar, som kunderna får betala.

Jag vill ha ett konto och marknadsmässigt ränta på det kontot. Jag vill inte hålla på och flytta pengar mellan olika konton. Det är helt onödigt. Banken kan - hur enkelt som helst ordna det så (om dom vill).

Skärpning - sparbanken, jag tror tammefán att jag ska sätta in mitt blygsamma kapital på ICA eller IKANO-banken, bara för att protestera.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Äh, det är bara samma skit, bara en annan hög. Säger hon vars lön bekostas av bankkunder.

Postat av: Gunnel

ICA-banken är inte helt fel. Jag är helnöjd!!
Så M är inne på BLIP och spelar...där är jag också stammis. Fast sällan på bitch..jag spelar mest 500 eller BG.
Kanske hon och jag skulle ta oss ett parti....jag kan tala om vilket nick jag har i så fall.

2007-08-14 @ 20:51:49
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: M

Ojoj...vad är BG och 500...alldeles säkert för svårt för mig. Jag blir nervis när jag ska spela mot någon levande person! ;=)
Jag kör mest enkla små spel som Bitch på Blip och Atlantis på IcaKuriren.

2007-08-18 @ 19:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback