Ytligt - corporate bullshit

Det är rätt hårda pappersvändarveckor, på jobbet nuförtiden. Mitt vikariat lär bli förlängt till sista juni, och det är inget problem. Det riktiga problemet är att vi rör om ordentligt i grytan, vänder på alla stenar, och försöker uppfinna hjulet igen, med ny arbetsorganisation. Ny - enligt dom svindyra amerikanske konsulterna, som nån halvdåre i företagsledningen anlitat. I själva verket är dom "nya" teorierna, bara en variant av Frederick W Taylor´s teorier, från industrialismens barndom i slutet av 1800-talet. För 100 år sedan var dom nya - men knappast nu, typ!

Hur dom amerikanska konsulterna lyckats lura skjortan av av våra beslutsfattare övergår mitt förstånd, men nya organisationsteorier är det verkligen inte. Det är bara yta och inget egentligt innehåll! Ren och skär - Corporate bullshit!

Jag tar mig för pannan, förtränger den plågsamma delen av verkligheten (om den finns) - och gråter hela vägen till banken för att lösa in avlöningschecken, säger Bull.

Vi lär få dras med omorganisationen hela året och även delar av nästa. Burr - säger Kasper, när han ser en naken högavlönad präst. Svartrockarna har jag också mycket svårt för, ursäkta min impertinenta generalisering.

32959-511

Ny driftplattform för nya bloggen, sätts i sjön på fredag. Den kan knappast bli sämre än nuvarande. Kungligg säger att jag också bör installera om datorn, det går trögt. Det kan finnas nåt virus eller trojan, eller annan oreda i burken, som stör, i synnerhet mig!

Detta leder till att jag dels ska se vad nya driftplattformen innebär och dels ska jag (dvs J1) installera om datorn . Det lär knappast bli i helgen. Jag dröjer med beslutet om paus. Under alla omständigheter behövs nytänkande - men det vet jag inte om jag förmår. Jag har heller inga exklusiva fritidsintressen som jag kan nischa in bloggen på. Det enda jag är riktigt bra (eller dåligt - välj själv) på är osammanhängande betraktelser av det som just då råkar reta elektroderna i hjärnbarken!

Nästa inlägg kommer sannolikt på söndag! Hare bättre än bäst, så länge, kära kvartsfigur (som ska ses som ett superlativ i detta exklusiva sammanhang).

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Men hallå...det är ju roligt att läsa det du skriver om...lite strävhet ibland...

Postat av: annika

Håller med Gunnel!

2007-04-11 @ 20:52:26
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hmmm säger jag bara.. Har redan sagt massor tidigare. Förresten vem är KungLigg..? Nån av sönerna eller..
Viiilll ha kvar den denna blogg.. Det är jag dessutom inte ensam om.. Var ska jag annars hitta dig. Gillar inte att ranta runt och söka..

2007-04-11 @ 22:54:48
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Sylvia

Det är ju de osammanhängande betraktelserna som är din nisch!

2007-04-12 @ 20:06:43
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Jamen nu förstår jag.. Både det ena och det andra KungLigg:)
Jag förstår även varför min gode M gick och la sig med ett bautaleende på läpparna.. Jag säger bara en sak.. MOOOOODOOOO...
Jo precis som du säger.. Mer sen:)

2007-04-15 @ 02:51:30
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Latmasken

hmmmm...Bloggen är kinkig, eller uppkopplingen - lägger skulden på Bloggen.
Inget inlägg kan skrivas, eftersom jag inte kommer in överhuvudtaget.
Det är synd det (men kanske ändå inte) eftersom jag har mycket att berätta.
1. Om skrubbleken.
2. Om hockybocky, Modo och reflektioner.
3. Om rysaren - trädfällning i föreningen, dom som inte berörs vill behålla alla träden, coh agerar trädkramare, och dom som lever på skuggsidan, mest hela tiden vill ta bort, och aldrig mötas ytterligheterna.
Kanonväder i helgen - över 20 grader, strålande sol. Om blogget nyktrar till - kanske det blir ett inlägg imorron, måndag.

2007-04-15 @ 20:05:29
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback