Sensation

Naturen är faktiskt oförutsägbar, och evolutionens språng är inte alltid så lätta att förstå. Det är med stor förvåning och stolthet, jag ber att få meddela den sensationella korsningen som nu sett dagens ljus. Plommonträdet har befruktat sig med den skogsgran som fanns i vår lilla skog. Det är en sensation fullt i klass med skvadern!

32959-527

Idag har vi rensat upp i skogen, Skogen!

32959-526

Sen fikade vi, M, jag och en av grannarna (dom flesta är väldigt trevliga - vilket underlättar tillvaron). Det är på väg mot ljusare tider och då pratar man t.o.m. med de närboende, som dom vore grannar. På vintern d.v.s. ungefär under halva året, då är det inte mycket bevänt med grannvården, alla går i sin dvala och väntar på ljuset, som brukar inträda i slutet av april och sen i oktober då är det vinterkänsla igen.

32959-525

Sen gick jag på fotboll. Gif Sundsvall är långt ifrån allsvensk klass, men tre poäng bärgades i alla fall, genom den odiskutabla 1-0 viktorian mot Sylvia, från Norrköping.

Jag har odlat min the Cure period med behag i helgen. Bland annat följande låtar rekommenderas.

  • Inbetween days, Just like heaven, Close to you, Cut here och givetvis Boy´s don´t cry.

Det är jobb imorron. Det hade varit idealiskt att vara ledig, men plikten kallar. Jag tror att vi har arbetstidsförkortning med två timmar. Alltid något. Sen åker vi och hälsar på mamma.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Vilket stilleben! Korvarna, alltså. Päronkottarna kan också bli intressanta.

Postat av: Gunnel

Visst är det en skön känsla när allt vaknar...tom grannarna. Fast sen är det lite behagligt när hösten kommer och man får boa in sig igen :O)

2007-04-29 @ 19:53:24
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården

Men vad har du/ni gjort... sågat i plommonträdet?!

Trevlig Valborg!

2007-04-30 @ 19:19:17
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Anki

Den där vegetativa sensationen liknar nästan min, som jag presenterade den 1:a april!

2007-04-30 @ 19:21:32
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback