Parant

Jag är ju inte direkt fundamentalist, som Huxley. Jag tror jag tror på nånting - men vet inte vad jag tror på, i frågan om existentiella och ickeexistentiella väsen och fenomen.

Igår trodde och hoppades jag på MoDo och det var lyckosamt. Vanligtvis tror jag på Gd, det måste man ju eftersom han bara är en bokstav från Gud. För den icke insatte, betyder Gd vanligtvis generaldirektör. Fint värre! En gång var jag avdelningsdirektör på ett statligt verk, den enda som var impad av detta var mamma, och ni vet ju hur hon är! Själv hade jag gärna bytt min befattningsnomenklatur mot högre lön, men så enkelt var det inte.

32959-508

Det är kul med påskkärringar. Det finns en åretruntare, om du förstår vad jag menar, och sen några tillfälliga, som hängs upp för att förhöja påskkänslan. Den röda verkar ha rätt mycket energi, där den flyger runt i köket och domderar.

32959-510

Det här är en mildare variant, den domderar inte så mycket, den är snäll och finns i mitt krypin på nb

32959-509

M är i toppform - extra parant för dagen! J1 var hemma en sväng igår, med lånehunden Linux. Han - alltså hunden var trött efter motionerandet, och slosade i sig vatten efter behag och la sig sen lugnt och stilla flämtande på köksgolvet, med tungan hängande. J1 såg piggare ut. J2 på väg från Örnköldsvik och gäster på ingång. Kan det bli bättre!

Jag är vankelmodig med bloggen. Ska jag svika alla kvartsfigurer, var ska i så fall dom hämta sin dagliga dos nonsens och osammanhängande intryck?

Bloggdilemmat lär finna sin utformning efter påskhelgen. Ha en fortsatt uppäggande påskhelg - kära kvartsfigur!

Kommentarer
Postat av: annika

Fina påskdamer! Jag har vilat hjärnan från min blogg och dlevis även andras en vecka och det var lite skönt faktiskt. Har precis läst i kapp mig på din.Ha det gott!

Postat av: Nalle

Glad Påsk från en figur

2007-04-07 @ 13:36:22
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Anki

Vad har jag gjort dig för ont eftersom du funderar på att svika mig, kvartsfigur som jag är?

2007-04-07 @ 15:07:07
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag höll på Linköping jag. Förr var det V:a Frölunda ... och då vann dom. Månne det bero på en liten släkting till mig...ja liten och liten stämmer inte så bra

2007-04-07 @ 18:42:01
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Det finns mammor till allt. Till exempel en som blev besviken på sonen som sa upp sig från brevbärningen, för att börja plugga. "Du som är skyddsombud och allt".

Annars har vi brottats med däckbyte på 407:an och gett upp efter ett hjul. Låsmuttern står icke längre att finna. Fråga mig inte hur det gick till.

2007-04-07 @ 20:08:14
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Befattningsnomenklatur.. Jo jag tackar jag. Nu måste jag fram med SAOL:)
Betänk käraste Latmasken jag är bara en vanlig asfaltpoet, egentligen mindre än så, grusvägspoet kanske.
Förresten.. När har min allrakäraste bloggvän Latmasken och min allrakäraste Madame M semester då..?
Vi väntar er i sommar på anläggningen...
LTC and hugs..

2007-04-08 @ 23:22:54
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Sylvia

Fina tanter du har. Det vore förfärligt tråkigt om du tappade lusten att skriva. Vad skall jag då sitta o småskratta åt?

2007-04-09 @ 12:03:57
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Käraste LatmasksamtaL.. Nu måste jag använda Herrns hela bloggnamn. Det betyder att jag pratar allvar..
Naturligtvis måste Herrns blogg fortleva.
Varannars ska vi finna en blogg som Herrns..?
Frän, eftertänksam, kritisk, vardagsnära, uppstudsig, lagom, familjär, tuff, självironisk. Det finns massor mer att lägga till på Herrns kvalitetslista men just nu är jag astrött och sängen formligen vrååålar mitt namn..
Vardan har inträtt.. Fast det blev ingen större skillnad här:) Har jobbat 70 timmar från skärtorsdag till annandan. Spelar ingen roll egentligen bara gästerna är nöjda:)
LTC till dig min vän och sammalika till rara M:)

2007-04-10 @ 23:27:46
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback