Kvartsfigurer

Nu går jag min väg (sa lille Per).

Det är klart att en av drivkrafterna med att ha en blogg är att förmedla ord, tankar, intryck - och i den meningen är det ointressant om man har 25 läsare eller 250 eller kanske 250.000. Om man har ett antal regelbundna läsare, som skriver kommentarer, då kan det bli bra kommunikation, intresse och mervärden. Men det går knappast att hålla igång dialogen med många.

Efter senaste uppdateringen har bloggen blivit sämre, vilket irriterar mig. Det har blivit svårare att logga på, bilderna har inte velat laddas upp, det har varit segt överlag. Visserligen går det om man gnuggar på en halvtimme eller så, vilket känns onödigt, när jag har mitt feta bredband genom Bredbandsbolaget.

32959-503


Mars har varit en tuff arbetsmånad och jag har inte varit ute på andra bloggar särskilt mycket, vilket ger färre besökare även på min blogg, dom sambanden finns. Mitt 75% har fler förklaringar än så.

Arbetsmässigt ser april likadan ut.

Imorron tänkte jag visa några nytagna naturbilder runt sjön. Den regelbundne läsaren ser årstidsförändringarna skulle jag tro, eftersom flera av motiven återkommer, det kan vara lite kul. I synnerhet för dom som sett kultfilmen Smoke. Sen kommer ett inlägg till påsk, kanske på långfredagen.

Sen blir det tyst några veckor, i väntan på flow och nytändning. Men jag lovar titta in på flera av bloggarna, cross my heart!

Nytagen bild av päronträdet. Visst gör det ont (men ändå inte) när våren tvekar.

32959-502

Igår brassade jag potatis i ugnen. Jag såg ett matlagningsprogram, liggandes i sängen, där det påstods att det var lätt att laga potatis i ugn. Jag tänkte att ingenting är lätt. Låt mig pröva - så lätt är det inte, som det påstås, tänkte jag (men det var det)!

Man börjar med att skära (okokt) potatis i stavar. Värmer ugnen till 200 grader (dubbelriktad värme). Häller lite olivolja på en fat, fördelar potatisen jämt på fatet, häller på lite mer olivolja, saltar och pepprar. Potatisen får vara inne cirka 30 minuter, man kan skaka fatet lite grand, kanske vända pottarna en gång.

Det blev riktigt lyckat. Det är kul att variera maten lite grand.

32959-501

Mamma hänger med skapligt, vi pratade i telefon nyss. Jag önskar alla kvartsfigurer (25%-arna) en fortsatt trevlig söndagskväll.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag har också lite bloggledakänning. Statistiken är inte mer nedslående än vanligt, däremot den uteblivna responsen. Ett av mina inlägg gav två kommentarer, men när en av mina läsare tog upp samma ämne, fick hon över tio som hade ett och annat på hjärtat.

Vad gör jag för fel? Är jag mig själv nog?

Postat av: KungLigg

Potatisstavarna smakade mumma, det gjorde du bra Latmask!

Ingen minns en snyftare, bara att bita ihop och köra på?! ;) Eller var det flest kommentarer när man dör vinner?

2007-04-01 @ 20:21:20
URL: http://kungligg.blogg.se
Postat av: Gunnel

Ugnsstekt potatis är bra mycket godare än den man gör på spisen. En liten fundering .... undrar varför jag gör det så sällan bara

2007-04-02 @ 20:03:47
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback